Dagligvarehandlen er i konstant bevægelse i Danmark. Forbrugernes krav til handlen bliver kun større og mere komplekse, og aktører, leverandører og brands står på trods af et boost fra coronakrisen overfor store udfordringer i en branche, hvor konkurrencen aldrig har været større.
Kom med til en dag fyldt med indsigter, viden og inspiration fra Danmarks førende dagligvarekæder og brands. Oplev bl.a. dagligvaregiganterne debattere fremtiden for dagligvarehandlen, og bliv inspireret af innovative brands som Naturli’, STATE Drinks og Løgismose-Meyers, når vor adm. direktør Henning Bahr fejrer sit 30 års jubilæum i front for konferencen og Retail Institute Scandinavia d. 12. november 2020 på årets dagligvarekonference FMCG Fast Forward.
Dansk dagligvarehandel er i rivende udvikling. Med den hastige digitale udvikling, der yderligere er blevet speedet op af coronakrisen, og de dertilhørende hyperoplyste forbrugere står aktører overfor nye udfordringer i den stærkt konkurrenceprægede branche. Kom og hør topcheferne debattere udviklingen i dagligvarehandlen og hos dagligvareforbrugeren, samt hvordan fremtidens dagligvarehandel vil se ud.
Indlægget består af 3 korte indlæg fra Dagrofa, Coop og Salling Group efterfulgt af debat modereret af Dorte Wimmer, Retail Institute Scandinavia.
Løgismose-Meyers driver innovation målrettet dagligvare- og cateringmarkedet
Løgismose-Meyers har gennem årtier arbejdet for at løfte kvaliteten af den danske madkultur og fødevarer. Med klare holdninger til bæredygtighed og måltidskvalitet har virksomheden opnået en betydelig position i dagligvarehandlen og i cateringsmarkedet. Hør CEO Jesper Uggerhøj fortælle om, hvorledes Løgismose-Meyers driver innovation målrettet mod både dagligvare- og cateringmarkedet.
Sådan bruger du dit brand til at drive agendaen på dagligvaremarkedet
Med et opsigtsvækkende vækst-boom på det danske marked hører Naturli’ til eliten af vækstvirksomheder i den danske fødevarebranche. Naturli’s succes bevidner, at Danmark som fødevarenation undergår store forandringer, og at det plantebaserede marked ikke længere kan negligeres. CEO Henrik Lund fortæller i dette indlæg om, hvordan Naturli’ har formået at bruge deres brand til at drive agendaen for klimasmart mad til fordel for både klimaet og forbrugerne.
True Gum revolutionerer tyggegummiet og indtager markeder med den bæredygtige agenda
Med visionen om at revolutionere tyggegummikategorien og lave et produkt, der er bedre for både klode og menneske, har den danske startup True Gum indtaget flere markeder og er blevet et kendt navn på tværs af Europa. Hør co-founder Jacob Sand Motzfeldt fortælle om, hvordan True Gum har gentænkt tyggegummiet gennem bæredygtighed og ansvarlighed, og hvorfor virksomheden har succes hos forbrugerne.
Om bare 4 år sælges 10% af det samlede dagligvaremarked på nettet
Coronakrisen har givet onlinehandel med dagligvarer et regulært gennembrud i dansk dagligvarehandel. Det kan man skrive under på hos nemlig.com, som nu forventer at øge omsætningen med +1 mia. kr. i 2020. Hør Stifter og CEO Stefan Plenge fortælle om indsatsen under krisen, og hvorfor han nu forventer, at 10% af det samlede dagligvaremarked i Danmark sælges online om bare 4 år.
Hvordan innoverer STATE markedet for energidrikke gennem fokus på perfektion, performance og sundhed?
STATE er stormet frem på det danske marked for energidrikke med en årlig vækst på 60 til 80 pct. Kom og hør stifter Jon Andersen fortælle om STATEs rejse, og hvordan man innoverer markedet for energi- og funktionsdrikke gennem et stort fokus på perfektion, performance og sundhed samt samarbejde med nogle af Danmarks største sportsudøvere.
Hvilke krav har forbrugerne til dagligvarehandlen?
Dagligvarekundernes adfærd ændrer sig konstant, og det stiller nye krav til brands, leverandører og kæder. Hvordan vinder du dagligvareforbrugeren nu og i fremtiden? I dette indlæg giver director Dorte Wimmer dig indsigt i de danske dagligvarekunders adfærd og præferencer på baggrund af dugfriske tal. Bliv klogere på de nye krav, og forstå fremtiden for dansk dagligvarehandel, når Dorte Wimmer præsenterer de trends og tendenser, der fremadrettet vil drive forbrugerne.
Prognose 2030 for dagligvarehandlen: hvordan ser markedet ud på bagkant af corona?
Den uforudsigelige coronakrise har i høj grad præget dagligvarehandlen: e-handlen med dagligvarer har fået et gevaldigt boost, foodservice har for første gang i en længere årrække oplevet en stor nedgang, mens dagligvarehandlen generelt har fået et stort løft. Hvad betyder dette for aktørernes positioner og markedsandele? I dette indlæg præsenterer CEO Henning Bahr den nye prognose for dagligvarehandlen med Retail Institute Scandinavias analyse af markedet frem til år 2030.
Torsdag d. 12. november 2020
8.00-15.45
Morgenmad & registrering fra 8.00.
Første indlæg starter kl. 8.50
København
Crowne Plaza
Ørestads Boulevard 114-118
2300 København S
Medlemmer af Retail Institute Scandinavia og Mærkevareleverandørerne: 2.995,-
Øvrige: 3.995,-
Priserne er eks. moms.
OBS! Konferencen er udsolgt. Skriv dig på venteliste herunder, så kontakter vi dig, hvis du får en plads.
Skriv dig på venteliste via mail herunder. Husk at angive CVR nr., evt. PO-nummer, navn, mail og titel på alle deltagere ved tilmelding.
Er du medlem af Mærkevareleverandørerne, så husk at notere det ved din tilmelding med MLDK.
Bemærk venligst afbudsregler
Afbud modtaget senest 14 dage før konferencedagen giver refusion på 60 pct. af konferencegebyret. Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konferencegebyr. Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person. Ved aflysning eller udsættelse grundet restriktioner forbundet med corona, tilbydes den fulde billetpris refunderet.
Vær venligst også opmærksom på:
At når du deltager på årets dagligvarekonference FMCG Fast Forward, giver du tilladelse til, at vi må dele deltagerlisten med alle deltagere på konferencen. Desuden giver du også tilladelse til, at vi må tage billeder på konferencen til senere brug på fx vores hjemmeside eller til artikler i medlemsmagasinet Retail+.
Konferencer, hvor deltagerne sidder ned, må samle op til 500 personer, hvorunder kravet om maksimalt én person pr. 2 m2 opfyldes. Men til FMCG Fast Forward sikrer vi ekstra god plads.
Konferencen afholdes på Crowne Plaza, hvor der netop er masser af plads, og hvor der sikres god afstand mellem deltagere samt håndsprit og ekstra rengøring. Dagen vil foregå i Crowne Plazas store ballroom, hvor der normalt er plads til 800 deltagere – men for at garantere ekstra god afstand mellem deltagere og sikre, at du får en tryg konferencedag, begrænser vi deltagerantallet til max. 180 personer. Det betyder, at der vil være over 4 m2 pr person.
Retail Institute Scandinavia tager alle de nødvendige forholdsregler i overensstemmelse med sundhedsmyndighedernes anbefalinger, således at du får en tryg og sikker konferencedag.
Bliver arrangementet udskudt eller aflyst grundet strammere restriktioner, får du mulighed for at få pengene retur for din billet. Har du nogen spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.