Customer Journey Mapping

Dine kunders behov varierer – det gør deres adfærd også

I en retail-verden, hvor online og offline til tider smelter helt sammen, har det aldrig været vigtigere at vide præcis, hvordan dine kunder agerer. Dine kunders adfærd og drivers varierer alt efter, hvilken shoppermission, de er på, og det får du kortlagt med en Customer Journey Mapping.

Med en Customer Journey Mapping får du blandt andet:

  • Udefra og ind-indsigt – både i eget brand og i udvalgte konkurrenters
  • Identifikation af et muligt gap – shoppermission og reel adfærd i eget regi mappet op mod udvalgte konkurrenter
  • Et operationelt segmenteringsredskab med udgangspunkt i shoppermission
  • Et godt udgangspunkt for at beslutte, hvilke segmenter I skal prioritere
  • Indsigt i, hvordan de prioriterede segmenter influeres bedst muligt
  • Indsigt i, hvad der driver henholdsvis on- og offline salg

Og du får blandt andet svar på:

  • Hvorfor kunderne besøger din butik eller hjemmeside – og hvorfor de besøger konkurrenternes
  • Hvad kunderne synes om dine konkurrenter, og deres ansatte – og om dine ansatte
  • Hvordan du skal påvirke kunderne, inden de besøger din butik eller hjemmeside
  • Hvor mange der går online, mens de er i den fysiske butik for at lede efter et bedre tilbud

Husk du får 20 pct. rabat som medlem af Retail Institute Scandinavia.

Vil du vide mere?

Stine Lomholt

Senior consultant branding & concept development/FMCG specialist
Mail: sl@retailinstitute.dk
Direkte: +45 23 73 15 83

Vil du være et skridt foran konkurrenterne?
Ønsker du at melde dig ind eller blot høre mere om medlemskabet?