Customer Journey Mapping

En Customer Journey afdækker dine kunders rejse fra behovet opstår til beslutningen er truffet – og alt det imellem

I en retail-verden hvor online og offline oftest smelter sammen, har det aldrig været vigtigtigere at forstå kunderejsen. Ved at give kunderne en sammenhængende kundeoplevelse på tværs af kontaktpunkter, skabes konkurrencemæssige fordele. Med en Customer Journey Mapping får I skitseret hele kundeoplevelsen, fra lysten opstår, til beslutningen er truffet og alt derimellem. I får indsigter på tværs af kundesegmenter, kontaktpunkter og kanaler, og I får identificeret hvor på rejsen, der er huller.

Resultaterne afrapporteres i workshops, hvor der fastlægges handlingsplaner og styrringsværktøjer. Hermed sikres, at resultaterne integreres i jeres organisation.

Forstår hvem jeres kunder er
Forstå hvem jeres kunder er

Segmentering på baggrund af kundernes shopper-missions

Oplevelsen af jer og konkurrenterne
Oplevelsen af jer og konkurrenter

Hvad er jeres brandposition? Painpoints? Og hvilke drivers er styrende for kundernes køb?

Blotlægning af kunderejsen
Blotlægning af kunderejsen

På tværs af kundetyper, kontaktpunkter, kanaler, tid og sted

Identificering af indsatsområder
Identificering af indsatsområder

Hvad skal der til for at understøtte en bedre kundeoplevelse på tværs af kanaler og segmenter?

Vil du vide mere?

Sidsel Tarding

Research & Insight Manager
Mail: st@retailinstitute.dk
Direkte: +45 93 90 13 83

Du får:

  • Et udefra og ind perspektiv på kunderness oplevelser af din butik/dit brand
  • Blotlagt kundernes rejse på tværs af kundetyper, kontaktpunkter, kanaler, tid og sted
  • Identificeret de indsatser der skal til for at skabe og understøtte en bedre kundeoplevelse på tværs af kanaler og segmenter
  • Og meget mere!

Vi giver dig svar på:

  • Hvordan kunderne oplever din butik/ dit produkt og hvordan de oplever konkurrenternes
  • Hvilke kontaktpunkter der er de vigtigste på rejsen og hvilke du bør styrke
  • Hvilke drivers der er afgørende for kundens køb
  • Og meget mere!

Husk du får 20 pct. rabat som medlem af Retail Institute Scandinavia.
Vil du være et skridt foran konkurrenterne?
Ønsker du at melde dig ind eller blot høre mere om medlemskabet?