Årets dagligvarekonference – FMCG F@st Forward 2019

Årets dagligvarekonference – FMCG F@st Forward

Innovation og transformation i dagligvarehandlen

Vi inviterer traditionen tro til FMCG F@st Forward – årets dagligvarekonference torsdag d. 7. november (tidligere Stockmann årsmøde).
Deltag på konferencen og få indsigter og inspiration fra nogle af Danmarks førende dagligvarekæder og brands.

Her har vi sammensat et spændende program til dig, baseret på temaerne:

  • Bæredygtighed
  • Nye forretningsmodeller
  • Nyt fra de største aktører

Gå ikke glip af bl.a.:

Jan Madsen
Koncerndirektør, Coop Danmark
Læs mere

Coops rejse mod en mere digital fremtid

Danskerne søger i øget grad digitale løsninger for at gøre indkøbet af dagligvarer nemmere og sjovere. Tidligere på året blev Coops app valgt som Danmarks bedste, og Coop har som strategisk prioritet at bygge unikke digitale løsninger. Hvad er erfaringerne med de nye unikke digitale løsninger? Hvordan forventer Coop, at de nye løsninger vil skabe kommerciel værdi?

Niels Østenkær
CEO, Simply Chocolate, All Natural
Læs mere

Hvordan formår Simply Choclate at putte værdi ind i en chokoladebar?

Simply Chocolate er et dansk traditionelt chokoladebrand med masser af newness. Men hvordan har Simply Choclate formået at putte værdi ind i en chokoladebar? Og hvordan arbejder brandet med kanaler og placeringer, som ikke er traditionelle for et high-end chokoladebrand? Det og meget mere kommer Niels Østenkær og fortæller om, alt imens du får mulighed for at smage på en af de ALL Natural Chokoladebarer.

Jeppe Boel
Marketing og Sponsorchef, Carlsberg Danmark
Læs mere

Carlsbergs bæredygtighedsagenda

Jeppe Boel, Marketing og Sponsorchef for Carlsberg i Danmark, kommer og fortæller om Carlsbergs gennemgribende bæredygtighedsagenda, der blev lanceret i efteråret 2018 samt den store lokale lanceringskampagne i 2019, hvor Carlsberg bl.a. lancerede en plastikfri sixpack samt genbrugsplast på deres øvrige forpakninger. En kampagne, der var båret af PR, massiv indsats i butikker og som altid med Mads Mikkelsen i front på TV og digitalt.

Thor Jørgensen
Executive Vice President, Føtex, Digital & eCommerce , Salling Group
Læs mere

Hvordan ser Føtex markedet udvikle sig de næste år, og hvilke områder vil man først og fremmest satse på for at sikre fortsat vækst?

Føtex har de seneste år ”stille og roligt” ekspanderet butiksnettet af både store varehuse og mindre Føtex Food-butikker samt nedsat priserne på 3.000 dagligvarer til discountniveau. Man har også arbejdet med CSR-strategi og bæredygtighed. Hvad kan vi forvente os af Danmarks største varehuskæde fremover?

Camilla Blicher Simonsen
Senior Category Director, Arla
Læs mere

Arla vil være klimaneutrale i 2050

Vi har i Arla i foråret 2019 lanceret vores ambitiøse klimastrategi, hvor vi i 2050 vil være klimaneutrale. I Arla Danmark har vi fokus på hele værdikæden og har i mange år arbejdet intenst med bæredygtighed fra gård til forbruger. Vi har netop lanceret en stor kommunikationskampagne, hvor vi fortæller danskerne om alle de vigtige tiltag vi har taget, er i gang med at tage, og kommer til at tage – og om, hvorfor vi som Arla og som forbrugere har et valg og et ansvar.

Henning Bahr
CEO & ejer, Retail Institute Scandinavia
Læs mere

Retail Institute Scandinavia præsenterer den nye prognose for dagligvarehandlen:

Vi fremlægger vores bedste bud på aktørernes positioner og markedsandele frem til år 2029

Hvilke kæder står bedst rustet til at opfylde forbrugerens mange krav? Og hvad bliver egentlig konsekvenserne for de nuværende 6 største aktører, hvis nethandlen vokser voldsomt og udepisning/take-away fortsætter med at stjæle måltidsindkøb fra butikkerne? Vi præsenterer SWOT portrætter for de store aktører.

Line Hoff
Co-founder, Læsk
Læs mere

En sand “small shark” historie, om en lille virksomhed der går i struben på sodavands mastodonterne

Læsk er en klassisk startup-historie om to venner, der rejste sammen og besluttede sig for at introducere kombucha i Danmark. I dag – et par år senere – sælges det over hele landet (Coop, Lagkagehuset, Sticks’n’Sushi, etc.), og brandet har netop indgået en aftale med Ikea om at introducere kombucha i den svenske gigants nye kulinariske satsning. En sand “small shark” historie om en lille virksomhed, der bygger en niche/sub-kategori op, og går i struben på sodavandsmastodonterne.

Sidsel Tarding
Research & Insight Manager, Retail Institute Scandinavia
Læs mere

Retail Institute Scandinavia fremlægger hovedresultaterne fra dugfrisk forbrugerundersøgelse:

Fokus på bæredygtighed, klimahensyn og emballageforbrug – hvilke krav står din virksomhed overfor?

Uanset om du er leverandør eller kæde, så får du gevaldig travlt med at indfri dagligvareshopperens krav, ellers bliver du fravalgt. Vi giver dig også inspiration til handling ved at præsentere spændende cases fra vort internationale netværk Ebeltoft Group.

Du får:

  • Alle deltagere får Ny Prognose for dagligvarehandlen med hjem
  • Inspiration og indsigter fra nogle af Danmarks førende dagligvarekæder
  • Inspiration fra danske innovative brands
  • Netværk med andre deltagere

Tilmeld

Husk at angive CVR nr., evt. PO-nummer, navn, mail og titel på alle.

Ved tilmeldingen giver du samtykke til at vi kan dele deltagerlisterne med alle på konferencen samt til tage fotos.

Pris

Medlemmer af Retail Institute Scandinavia:
2.995 kr.

Øvrige:
normalpris 3.795 kr.
Priserne er ex. moms

Tid & Sted

Torsdag d. 7. november 2019
09.00 – 15.00 Microsoft – Kanalvej 7, DK-2800 Kongens Lyngby

Bemærk venligst afbudsregler
Afbud modtaget senest 14 dage før konferencedagen giver refusion på 60 pct. af konferencegebyret
Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konferencegebyr.
Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person.

PR Trading