FMCG F@st Forward – Årets Dagligvarekonference:

Deltag på FMCG F@st Forward d. 1. november 2018

Vi har sammensat et spændende program til dig, opdelt i tre temaer.

Alle deltagere får en Prognose med hjem.

Dagens program:

  • 07.45 Registrering, morgenmad & netværk

  • 08.15 Velkomst

    v/ Retail Institute Scandinavia

  • 08.30 Retail Institute Scandinavia

    Dagligvarekædernes positioner i dagens Danmark: Hvilke kæder har fat i de bedste positioner hos de danske forbrugere?
    Vi fremlægger hovedresultaterne fra helt nyt forbrugerstudie, hvor vi har Danmarks-premiere på vor neuromarketing typologi Limbic. Få en helt ny og operationel forståelse af kædernes stærke og svage sider.

     

Liv i klassikerne

  • 09.00 KIMs 

    v/ Lars Christensen, Marketing Director
    Lars Christensen, har altid haft fat i den danske folkesjæl. I 2016 overtog han ”Jørgen”, som har været fast del af KiMs reklameunivers siden 1997. Hør Lars fortælle om de muligheder og udfordringer man har med et reklameunivers, der i år kan fejre 21 år og dermed holder danmarksrekorden for længste fiktive univers. Lars fortæller blandt andet om, hvordan Jørgen er med til at skabe dynamik og relevans for det danske klassiske brand, der går tilbage til 1965.

  • 09.30 A.C. Perchs

    v/ Christian Hincheldey, ejer af A.C. Perchs Thehandel
    Kom og hør Christian Hincheldey, fortælle om gamle købmandsdyder og personalisering. Hør også om, hvordan DNA’et, der går helt tilbage til 1835 bevares, når brandet stretches til nye forretningsområder (Perchs tearoom), nye markeder (Japan og Norge) samt nye kanaler (Perchs Te sælges også på Nemlig.com)

  • 10.00 Kaffepause & netværk

Klar til fremtiden

  • 10.15 Ny prognose for dagligvarehandlen, Retail Institute Scandinavia

    v/ Henning Bahr, adm. direktør & ejer
    Er det hele ved at blive vendt på hovedet?
    Bliver Salling Group snart opfattet som mere ”blød” end Coop? Får nethandel mere end 10 pct. markedsandel, når Coop MAD nu udfordrer Nemlig.com vildt og voldsomt?Vil det virkelig lykkes for Aldi at ”fordanske” konceptet så hurtigt og overbevisende, at danskerne tager Aldi til sig? Har 600 Netto butikker i Danmark overhovedet sin gang på jord?
    Får vi masser af supermarkeder med eating-in?
    Vi fremlægger vores bedste bud på aktørernes position og markedsandel om 5 år og 10 år.

  • 10.45 Irma

    v/ Søren Steffensen, kædedirektør
    Bliver Irma den første danske kæde, der får en Michelinstjerne?
    Irma´s Kædedirektør Søren Steffensen fortæller om den nye Irma 2022 strategi ”Det urbane Irma”, der satser på idealisterne og madelskerene i storbyen. Irma ønsker at sætte en ny dagsorden og være først, fræk og frontløber i dansk dagligvarehandel. Det nye Irma-koncept lægger op til, at mange af butikkerne ligefrem bliver madhuse med et supermarked, idet der i øvrigt bliver tale om en høj grad af lokal markedstilpasning.

  • 11.15 Netto

    v/ Michael Løve, adm. direktør
    Kom og hør Michael Løve, adm. direktør for Netto International, fortælle om, hvordan han vil transformere Netto kæden, så markedslederpositionen ikke kun fastholdes, men også udbygges. Et helt nyt Netto-koncept, der testes her medio 2018 i København, skal danne grundlag for ekspansionen både i Danmark og udlandet. På konferencen løfter Michael sløret for det videre forløb for dette helt nye Netto-koncept.
    Michael Løve er også udpeget som formand for det vækstteam for handel og logistik, som regeringen har nedsat.

  • 11.45 Frokostpause

Hvordan ser fremtiden ud?

  • 12.30 Fritz Schur Consumer Group

    v/ Carsten Wandorf, adm. direktør
    Kom og hør Carsten Wandorf, adm. direktør for Fritz Schur Consumer Group, komme med sit idékatalog til konstruktive fremskridt.
    Hvordan skaber vi nye virkemidler, der kan bage kagen større i dagligvarebranchen? Vi har brug for meget mere ”kvalitetstid” sammen mellem handel og industri. Der er behov for en egentlig reformation af den alt for gammeldags måde at mødes og forhandle på i vores branche. Kæderne har fokus på friskvareområderne og convenience. Specielt i forhold til ”stregkodevarerne” både inden for food, near-food og non-food skal der nye virkemidler til for at skabe den tiltrængte vækst.

  • 13.00 Future Food Institute

    v/ Beatriz Jacoste, Corporate Relations & Trend Thinker
    Beatriz Jacoste fortæller om de trends, hun opsamler, når hun hvert år besøger ti internationale innovation hot-spots med det formål at:
    “Track down Food Heroes, identify Food Icons, experience Food Rituals and find Food Innovation”.
    Dette indlæg holdes på engelsk.

  • 13.45 Kaffepause & netværk

  • 14.15 Matcha Bar

    v/ Michael Kristensen, CEO & grundlægger
    Grundlægger og CEO af Matcha Baren Michael Kristensen vil fortælle om skabelsen af nogle unikke produkter og hele fundamentet for Matcha Baren, hvor omdrejningspunktet er the power of plants – sunde alternativer til det, du allerede kender. Mad og kager er 100 pct. plantebaseret, økologiske, veganske og uden brug af tilsætningsstoffer. Maden bidrager til en livsstil, hvor stærke råvarer, god smag og æstetik følges ad – en livsstil, som har formået at ramme forbrugerne på det helt rigtige tidspunkt.

  • 14.45 Subscrybe

    v/ Jonas Juul Jeppesen, direktør & partner
    Abonnementsmodeller og medlemsbaserede virksomheder er i hastig vækst og breder sig nu også ind i de mere traditionelle og etablerede virksomheder. Jonas Juul Jeppesen, direktør & partner hos Subscrybe, giver sit bud på, hvordan du kan udnytte de nye forretningsmodeller til at styrke forretningen og skabe stærke kunderelationer.

  • 15.30 Tak for i dag

Tilmelding

Tilmeld dig på vores mail herunder.
Husk at angive CVR nr., evt. PO-nummer,
navn, mail og titel på alle deltagere ved tilmelding.

PRIS

Medlem af Retail Institute Scandinavia: 2.995 kr.

Ikke medlem endnu: 3.795 kr.

HVOR & HVORNÅR

Dato: 1. november 2018

Hvor: Microsoft – Kanalvej 7
DK-2800 Kongens Lyngby

Hvornår: 7.45 – 15.30

Konferencepartnere:

BEMÆRK VENLIGST: AFBUDSREGLER
Afbud modtaget senest 14 dage før konferencedagen giver refusion på 60 pct. af konferencegebyret
Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konferencegebyr.
Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person.