Disse spørgsmål vil du få svar på på årets retailkonference Refresh Retail. Du vil få præsenteret et helt nyt forbrugerstudie, der afdækker 6 nye kundetyper samt nye forretningsmodeller, som du kan bruge i din forretning. Du kan høre indlæg fra innovative retailere, der allerede har genopfundet og fornyet den traditionelle retailmodel med succes. Hør deres historie, og lær af deres erfaringer, så du er klar til at genopfinde din egen forretning i morgen.
Tilmeld
Husk at angive CVR nr., evt. PO-nummer, navn, mail og titel på alle deltagere.
Ved tilmeldingen giver du samtykke til, at vi kan dele deltagerlisterne samt tage fotos til konferencen.
På konferencen lanceres den nye bog “Refresh Retail 2.0.”, som alle deltagere får med hjem.
Medlemmer af Retail Institute Scandinavia: 2.995 kr.
Øvrige: 3.795 kr.
Priserne er eks. moms
Alle, der brænder for retail, hvad enten man arbejder for eller med en detailhandelskæde, et brand, rekruttering eller er leverandør til retail, herunder CIO, CEO, CMO, CFO, CTO
Tirsdag d. 04.02.2020
8.30-15.30 Dansk Industri v/Rådhuspladsen, København
(Talere offentliggøres løbende)
OKI, DXC Technology, Realfiction, Relate IT, Playground Marketing, LS Retail, MultiQ
Bemærk venligst afbudsregler
Afbud modtaget senest 14 dage før konferencedagen giver refusion på 60 pct. af konferencegebyret
Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konferencegebyr.
Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person.
Refresh Retail. Nye tider, nye forretningsmodeller – På tværs af Generation Z, Y, X, B
Retail er under kraftig forandring, og virksomhederne må innovere forretningsmodellen for at følge med. Det kræver en dyb forståelse for kunderne, deres adfærd og præferencer. Hør Dorte Wimmer præsentere dugfriske indsigter om 4 generationer fra bogen Refresh Retail 2.0 samt nye forretningsmodeller, du kan starte arbejdet med i morgen.
Hvordan engagerer du kunderne gennem community og social hubs?
Født ud af kærlighed til sporten har Rapha Racing en kultur, der er dybt rodfæstet i community og passion for cykelsporten, og det betyder, at kunderne og den samlede kundeoplevelse er allerhøjeste prioritet. Raphas klubhuse er alt andet end traditionelle butikker. De er designet som social hubs, der danner rammerne for at engagere kunderne med hinanden og brandet. Få et indblik i Raphas verden og brandets unikke forretningsmodel, der har fokus på at skabe loyalitet gennem involvering og det at være en aktiv del af kundernes liv.
Indlægget er på engelsk.
Driv brand engagement gennem purpose, passion og oplevelser
Rituals, der blev grundlagt i 2000, har taget skønhedsbranchen med storm og åbner butikker i et imponerende tempo. Gennem en forretningsmodel, der bygger på ansvarlighed og passion, skaber Rituals sensoriske oplevelser, der får kunderne til at komme igen og igen og har muliggjort en beundringsværdig ekspansion. Få et indblik i Rituals verden, og hvordan brandet driver brand engagement i butikkerne, når Lisbeth Andersen tager scenen på Refresh Retail 2020.
Sådan gentænker Fætter BR forretningsmodellen og får legen tilbage i butikkerne
I januar 2019 meddelte Salling Group, at koncernen havde købt rettighederne til Fætter BR-brandet i kølvandet på TopToys konkurs og dermed ville hold liv i kæden. Men forretningsmodellen skulle gentænkes for at butikkerne igen kunne blive relevante på et legetøjsmarked domineret af online. Kom og hør, hvordan Fætter BR med kædechef Charlotte From i spidsen har genoplivet brandet og fået legen tilbage i butikkerne.
Sådan driver man innovation og gentænker forretningsmodellen
Detailhandlen står overfor skelsættende forandringer i kundernes adfærd, og det stiller store krav til branchen om at gentænke måden, hvorpå de driver forretning. Men hvordan driver man innovation, når forretningsmodellen skal gentænkes, selv i store, etablerede virksomheder? Hvor finder man modet til at kaste sig ud i nyt og turde at fejle? Kom og hør Tommy Ahlers fortælle om, hvordan man arbejder med innovation til at gentænke forretningsmodellen.
Genopfind forretningsmodellen med kundeinvolvering
En kickstarter-kampagne gjorde drømmen om at skabe et brand, der tilbød kvinder højhælede sko i flot design, men som samtidig var komfortable, til virkelighed for Frederikke Antonie Schmidt. I 2015 blev Roccamore født, og siden da har brandet stormet derudaf med en tredobling af omsætningen de seneste to år. Kom og hør Frederikke Schmidt fortælle om brandets rejse til succes, hvor innovation af produktkategorien og kundeinvolvering spiller en stor rolle.
Hvordan innoverer man en produktkategori gennem purpose og personalisering?
Med udgangspunkt i den eksplosive vækst, hans to startups har oplevet, fortæller Kasper Brandi Petersen om, hvordan digitaliseringen af samfundet har gjort et ekstremt tæt forhold til sine kunder muligt. Hør desuden Kasper fortælle om, hvordan LABFRESH udfordrer fast fashion-modellen med deres intelligente skjorter, og hvordan The Cloakroom bruger ekstrem personalisering til at innovere kundeoplevelsen.
Hvordan laver man turnaround i en branche domineret af prispres?
Siden Tina Høyer Gaardsholt i 2017 kom til Profil Optik som CEO har kæden gennemført et succesfuldt turnaround gennem fokus på tre grundpiller: 1) Fokus på kunderejsen 2) Innovative løsninger med kunden i fokus og 3) Purpose. Kom og hør Tina Høyer Gaardsholt fortælle om kædens arbejde med nye kundeoplevelser, bl.a. gennem innovative tiltag, og det forøgede fokus på ”purpose”, hvor Profil Optik netop har indgået et samarbejde med DGI om at sætte fokus på børns syn.