Diesel indfører Facebook i prøverummene

Diesel indfører Facebook i prøverummene

Hvad nu hvis man holdt op med at tænke detailhandel og Facebook som lig med butiks- eller fansider, som kunderne selv skal opsøge,  og i stedet opsøger kunderne der, hvor de er?

Italienske Diesel har fået en genial ide. Brandet bringer nemlig Facebook helt hen til prøverummet i butikken og skaber forbindelse mellem kunden, der prøver sit nye outfit, og kundens venner på Facebook.

Diesel har i spanske butikker opsat Diesel Cams ved prøverummene. Det er interaktive installationer med indbyggede kameraer, et højt og et lavt, og en touchscreen. Når kunden har iført sig det tøj, hun vil prøve, logger hun sig via Diesel Cam ind på sin Facebookkonto. Herefter tager hun et billede af sig selv, tilføjer evt. en kommentar eller beskærer billedet, hvorpå hun til sidst uploader det til Facebook. Vennerne kan nu kommentere tøjet, så man kan få feedback på, om tøjet er hot eller not – eller bare blære sig med det. Facebookbillederne har alle Diesels logo i det ene hjørne. Fantastisk reklame for Diesel.

Diesel Cam skaber en merværdi for kunden, som både kan have det sjovt med at tage billeder af sig selv i nyt tøj og få vennernes respons på det. I disse tider, hvor det er modebloggerne og gademoden, der sætter dagsordenen på bekostning af modeeksperter og magasinredaktører, er der ingen tvivl om, at vennernes vurderinger rangerer højere end tøjekspedientens. Diesel Cam rammer derfor også lige ned i trenden om demokratisering af moden.

Diesel Cam fører på enkel og oplagt vis både Diesels brand og Diesels produkter direkte i armene på Facebooks brugere via viral markedsføring fra ven til ven. Måske er et initiativ som Diesel Cam noget, som fremover bliver en permanent del af butiksoplevelsen, når man køber tøj?


Kategorier:
,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar