Digitalisering til op over begge øre – Think Big – Win Big

Digitalisering til op over begge øre – Think Big – Win Big

I går var København vært for Digital Copenhagen. En konference der bragte alle kreative hoveder sammen indenfor digital markedsføring. En dag med inspiration, hvor fokus var målrettet den digitale udvikling inden for medier, marketing, reklame, kommunikation og salg.

Deltagerne spændte bredt fra næsten alle brancher i Danmark, hundredvis af markedsføring, kommunikation, salg og erhvervsfolk.

Dagen bød på hele 18 talere fra ind og udland, så der var stor mulighed for at blive inspireret til at komme på ”the next big thing” indenfor digitalisering.

Rigtig mange informationer og inspirerende anekdoter fløj igennem luften og publikum sugede til sig. Programmet var alsidigt og berørte mange platforme indenfor temaet, hvilket gjorde det endnu mere interessant at deltage. 

foto

DigitalCPH

Access over ownership

”Access over ownership” Dette var et af de budskaber Jeremiah Owyang, founder of Crowd Companies, valgte at beskrive.

Flere og flere virksomheder vælger at markedsføre nye tiltag, der styrker deres brand ved at give forbrugerne flere valgmuligheder.

Et interessant eksempel på dette er BMW’s Drive now membership. Her kan kunderne hente hvilken som helst bil de ønsker, nyde turen fra a til b og derefter parkere lige hvor de vil. Det er oplevelsesværdi og ikke mindst convenient for kunden. I stedet for at BMW sælger bilen en gang sælger de den nu 1000 gange!

Giving something back

”People are getting what they need from eachother”. Dette er en udvikling som virksomheder skal blive bedre til at drage nytte af.

En der har forstået budskabet er Wallmart. De har i år lanceret ”Game Exchange” Nu Kan de mere end 110 millioner gamers i USA få værdi for deres næsten 2 billioner spil, som ligger derhjemme og samler støv.

Ved at aflevere deres spil i den nærmeste wallmart kan de  få et e-gavekort. Nye udgivelser vil fortsat være Wallmarts fokus, men dette giver kunderne mulighed for at købe brugte spil i god stand.
Strategien er at betale mere for brugte spil, sælge nye og brugte spil til mindre, og give kunderne mulighed for at bruge deres penge, hvordan de ønsker når de modtager et e-gavekort for deres brugte spil.

Entangled Marketing

Derudover var den legendariske Stan Rapp på snart 90 år også taler på konferencen i selskab med Sebastian Jespersen, CEO i Vertic.

Sammen præsenterede de et nyt koncept, der definerer den næste generation af markedsførings idealer kaldet Entangled Marketing. Et fænomen, hvor to enheder er forbundet for evigt.

Entangled Marketing er en ny forretningsmodel, der giver virksomhederne mulighed for at skabe en varig og gensidigt givende forhold mellem brandet og kunden.

Kernen i entangled marketing er personalisering, relevans og værdi. Disse elementer skaber en grad af forbundenhed, der ikke kun vokser over tid, men som konsekvent giver afkast på marketing investeringen.

Dette er kun et minimalt udsnit af alle den spændende eksempler på best practise cases og nye forretningsmodeller, der var oppe og vende på konferencen i Falconer salen på Frederiksberg.

Det skal blive spændende og se om de danske virksomheder i fremtiden kommer til at ”turde” mere. Om ikke andet så var der rig mulighed for at blive inspireret på gårdsdagens digitale konference.


Kategorier:
, , , , , , , , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar