Første indtryk fra Føtex Food

Første indtryk fra Føtex Food

Retail Institute Scandinavia aflagde i dag den nye Føtex Food i Århus et besøg, og vi er godt tilfredse med, hvad vi så.
Butikken har trægulv, væggene er sorte og varerne er flot eksponerede. Udvalgte steder på reolerne er der opsat rammer af træ, hvori udvalgte varer får særlig eksponering. Ofte var det private label-mærket Princip, der blev henledt opmærksomhed på.

Et andet positivt element var hyldesektionerne. Hvor butikshylder normalt er snorlige, har man i Føtex Food i udvalgte sektioner benyttet sig af buede hylder, der minder om en bølge. Det giver større eksponering af varerne, og det gør handleturen mere spændende, da man lige skal se, hvad der gemmer sig bag knækket i bølgen.
Og mon ikke Føtex Food håber på, at den øgede eksponering betyder, at der bliver lagt flere varer kundernes vogne.
Det skal også lige nævnes, at der i størstedelen af butikken er elektroniske hyldeforkanter.

Interessen for det nye Føtex-koncept var stor, og det var ikke lige til at finde en parkeringsplads. Foran butikken var der gratis smoothies og omeletter og et jazzband underholdte.

Alt i alt må man ønske Føtex Food tillykke med en flot start og en flot butik – og ikke mindst ønske dem velkommen. Det skal blive interessant at følge konkurrenternes reaktion på et stærkt udspil fra Dansk Supermarked.


Kategorier:
,
1 kommentar
  • Henrik Schmidt
    Oprettet 12:51h, 13 oktober Svar

    Med udgangspunkt i Føtex Food, Bruuns Gade Århus er jeg direkte uenig i ovenstående. Butikken er mørk, uoverskuelig og varernes placering ulogisk. Buede hylder betyder en ørkenvandring for at finde hvad man er på jagt efter. Man ønsker at kunderne tvinges til at benytte selvbetjeningskasserne da de bemandede kasser ofte er lukkede. Larmen fra selvbetjeningskasserne minder om billige pc spil. Bip, Bip, BIP – tak fordi de ….klamt! Og så skal det også nævnes at facaden er den mest utilpassede og skandaløse løsning. Så tag liiige en tur mere…..

Skriv en kommentar