Innovation & transformation i dagligvarehandlen

Dagligvarehandlen er i konstant bevægelse i Danmark. Forbrugernes krav til handlen bliver kun større og mere komplekse, og aktører, leverandører og brands står på trods af et boost fra coronakrisen overfor store udfordringer i en branche, hvor konkurrencen aldrig har været større.

Kom med til en dag fyldt med indsigter, viden og inspiration fra Danmarks førende dagligvarekæder og brands. Oplev bl.a. kæderne Meny, Aldi og Coop 365, og bliv også inspireret af Unilever og ISH. Du bliver desuden opdateret på dagligvarekunden og -handlen, når vi i Retail Institute Scandinavia præsenterer vores omfattende studie af dagligvareforbrugerne samt vores prognose for markedet. Det sker d. 4. november 2021 på årets dagligvarekonference FMCG Fast Forward.

Nu må vi endelig mødes igen!

Alle restriktioner er nu frafaldet, og vi glæder os til at se dig til en tryg og sikker konferencedag i fysiske rammer, hvor der er rig mulighed for at netværke med konferencens øvrige deltagere.

Spørgsmål?

Skulle der igen blive indført restriktioner, tager vi selvfølgelig de nødvendige forbehold for en tryg konferencedag i overensstemmelse med sundhedsmyndighedernes anbefalinger. Bliver arrangementet udskudt eller aflyst grundet stramme restriktioner, får du mulighed for at få pengene retur for din billet. Har du nogen spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Oplev bl.a. indlæg fra:

Coop 365
Thomas Nielsen,
Kædedirektør
Om indlæg

Sådan skaber Coop 365 fremtidens lavprissupermarked

I 2020 startede Coop testen af et nyt lavprisformat, Coop365, og i 2021 har kæden åbnet mere end 40 butikker på tværs af landet. Kom og hør kædedirektør Thomas Nielsen fortælle om ambitionerne med kæden, og hvordan Coop365 vil vinde forbrugerhjerter med et fokus på pris, kvalitet og en grøn linje.

Meny
Richo Boss
Kædedirektør
Om indlæg

Hvordan fastholder Meny momentum ovenpå coronakrisen?

Corona har givet masser af nye kunder hos Meny, og det skyldes især kædens evne til at tilbyde alt under ét tag til madglade, kvalitetsbevidste danskere. Men hvordan skal dette momentum fastholdes efter krisen? Den nye kaptajn ved roret, Richo Boss, fortæller om kædens planer for fremtiden, der bl.a. inkluderer at uddanne medarbejdere i takt med, at nye forbrugertrends udvikler sig, så man både kan vejlede om vin såvel som alkoholfri øl og kødfrie alternativer.

ALDI
Finn Tang
CEO
Om indlæg

Sådan vil ALDI kapre markedsandele på det danske marked

ALDI har siden 2018 været i gang med en større turnaround med CEO Finn Tang i spidsen, der bl.a. har betydet lukning af tabsgivende butikker og ombygning eller flytning af eksisterende. Hør kædens topchef fortælle om, hvordan ALDI vil komme de dårlige image-målinger til livs, bl.a. gennem moderniserede butikker, samtidig med at discount forbliver kernen i forretningen.

ISH Spirits
Morten Sørensen
Stifter
Om indlæg

ISH hitter hos forbrugerne – hvorfor er alkoholfrie drikke blevet en trend?

ISH Spirits-stifter Morten Sørensen har viet sit liv til den alkoholfri kategori, efter han selv er blevet ”mindful drinker”. Kom og hør Morten sætte tal på den globale kategori og fortælle om den alkoholfrie bølge, og hvorfor den hitter hos forbrugerne. Morten tager desuden også et kig på det danske marked med en befolkning, der er kendt for sit imponerende-ish alkoholindtag og giver sit bud på, hvad fremtiden bringer.

Unilever
Bjarne-Steen Jensen
Adm. direktør
Om indlæg

Turnaround af Unilever Danmark – sidste udkald til at vende ”hangarskibet”

Unilever Danmark har i mange år været Unilevers smertensbarn, men en ny strategi, der blev søsat i 2018 med adm. direktør Bjarne-Steen Jensen i front, har mangedoblet bundlinjen. Kom og hør Bjarne-Steen Jensen fortælle om koncernens turnaround-strategi, som igen har gjort den globale dagligvaregigants danske forretning sund.

L’Oréal Nordics
JaKenna Gilbert
Group Digital Director
Om indlæg

How L’Oréal drive personalization and advance e-commerce acceleration through beauty tech and virtual services

The global pandemic has seen L’Oréal speed up their digital and online efforts to meet new consumer demands in a world, where customer behavior has rapidly evolved to become much more digital and online oriented. JaKenna Gilbert, the Group Digital Director of L’Oréal Nordics, will take us through the beauty giants digital transformation journey and explain how L’Oréal is scaling beauty tech and virtual services to drive personalization, meet rising consumer needs, and advance e-commerce acceleration.

BOLD Drinks
Lasse Søkilde
Stiftende direktør
Om indlæg

Sådan blev Lasse & BOLD iværksætterlivets store comeback-historie i 2021

BOLD har med sin iskaffe baseret på tre espresso-shots sat sig for at lave energidrikken til erhvervslivet. På kun 28 måneder er BOLD gået fra 39 forhandlere til over 1.400, men vejen dertil har ikke været uden udfordringer. Stifter Lasse Søkilde er kun 23 år, og han var med BOLD den første case i Løvens Hule til at gå fra et nej til et ja. Men da kameraerne slukkede, var hele investeringen ved at falde sammen, og det krævede en meget dristig beslutning at få det hele til at lykkedes. Salget steg med 4.000 pct. efter Løvens Hule, men store leveringsproblemer satte en stopper for væksten, og det hele var med at smuldre. Hør Lasse Søkilde fortælle en rigtig comeback-historie.

Retail Institute Scandinavia
Dorte Wimmer
Direktør
Om indlæg

Trends, tendenser og temperaturen i dansk dagligvarehandel
Retail Institute Scandinavia har taget temperaturen på dansk dagligvarehandel og forbrugerne. I dette indlæg præsenterer vi de vigtigste forbrugertrends og tendenser i handlen, forbrugernes krav til aktørerne, og hvordan du opbygger kundetilliden ved at levere på de stigende kundekrav. Dertil stiller vi skarpt på, hvilke dagligvarekæder der netop er de dygtigste til at opbygge trust og levere på de basisparametre, der er afgørende for kunderne. Vi afslører nemlig kædernes placering i forhold til Retail Brand Trust Score, Retail Brand Loyalty Score, Retail Brand Strenght Score samt hvilke kæder, der er bedst til at Get Basic Right.

Retail Institute Scandinavia
Henning Bahr
Ejer & adm. direktør
Om indlæg

Prognose 2031 for dagligvarehandlen

Hvordan bliver markedsudviklingen i dagligvarehandlen, når vi nu er fuldt genåbnet og igen spiser ude og bruger penge på oplevelser? Kan e-handlen med dagligvarer fortsætte sin vilde vækstrejse? Må højprofilerede supermarkeder afgive markedsandele til lavprissupermarkederne? Og kan de lokale butikker fastholde momentum? Få svar på alt dette, når adm. direktør Henning Bahr præsenterer den nye prognose for dagligvarehandlen med Retail Institute Scandinavias analyse af markedet frem til år 2031.

Tid & Sted:

Torsdag d. 4. november 2021
8.00-15.45

Morgenmad & registrering fra 8.00.
Første indlæg starter kl. 8.50

Crowne Plaza
Ørestads Boulevard 114-118
2300 København S

Pris:

Medlemmer af Retail Institute Scandinavia:
Normal pris: 2.995,-
Early bird: 2 for 1

Øvrige:
Normal pris: 3.995,-
Early bird: 2.995,-

Priserne er eks. moms.
Early bird udløber d. 10. september

Tilmelding

Husk at angive CVR nr., evt. PO-nummer, navn, mail og titel på alle deltagere.

Ved tilmeldingen giver du samtykke til, at vi kan dele deltagerlisterne samt tage fotos til konferencen.

Bemærk venligst afbudsregler
Afbud modtaget senest 14 dage før konferencedagen giver refusion på 60 pct. af konferencegebyret. Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konferencegebyr. Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person. Ved aflysning eller udsættelse grundet restriktioner forbundet med corona, tilbydes den fulde billetpris refunderet.

Vær venligst også opmærksom på:
At når du deltager på årets retailkonference Refresh Retail, giver du tilladelse til, at vi må dele deltagerlisten med alle deltagere på konferencen, herunder vores samarbejdspartnere. Desuden giver du også tilladelse til, at vi må tage billeder på konferencen til senere brug på fx vores hjemmeside eller til artikler i medlemsmagasinet Retail+.