Innovation & transformation i dagligvarehandlen

Dagligvarehandlen er i konstant bevægelse, og kundernes krav bliver hele tiden større – særligt efter corona, er det blevet ekstra komplekst at imødekomme de mange og nye forventninger fra forbrugerne. Aktører, leverandører og brands står derfor overfor store udfordringer i en branche, hvor konkurrencen samtidig aldrig har været hårdere.

Til årets FMCG Fast Forward-konference zoomer vi bl.a. ind på netop konkurrencen, og går i dybden med, hvilke dagligvarekæder der er dygtigst til at levere på en række udvalgte parametre, og hvordan kæderne klarer sig i forhold til hinanden. Samtidig præsenterer vi de vigtigste forbrugertrends og tendenser i dagligvarehandlen, forbrugernes specifikke krav og konkrete råd til at opbygge kundetilliden.

Dertil vil en perlerække af særdeles inspirerende og dygtige talere fra Danmarks førende dagligvarekæder og brands give indsigt i alt fra digital transformation og fremtidens supermarkeder, til momentum efter corona og comeback-historier. Oplev bl.a. kæderne Meny, Aldi og Coop 365, og bliv også inspireret af Unilever, ISH og L’Oreal.

Hvem vinder og taber i dansk dagligvarehandel?

Der er fart på i dansk dagligvarehandel, og derfor stiller vi skarpt på konkurrenceforholdene i branchen. Få svar på, hvilke dagligvarekæder, der er dygtigst til at opbygge trust og levere på de basisparametre, der er afgørende for kunderne. Vi afslører kædernes placering i kategorierne Retail Brand Trust Score, Retail Brand Loyalty Score, Retail Brand Strength Score, samt hvem, der er bedst til Get Basic Right.

Konferencen giver dig:

  • Indsigt i de nyeste forbruger trends og tendenser, samt krav og forventninger til branchen
  • Konkrete råd til, hvordan du kommer foran i feltet og imødekommer forbrugerne
  • Viden om hvordan branchens aktører placerer sig indenfor basisparametre, der er vigtige for kunderne
  • Inspiration og indsigt fra Danmarks førende dagligvareaktører
  • Overblik over markedsudviklingen og fremtiden i branchen efter genåbningen i Danmark og de næste 10 år med vores Prognose 2031
  • Alle deltagere får rapporten Kampen om Kurven – Prognose 2031 med hjem på dagen

Oplev indlæg fra:

COOP 365

Sådan skaber Coop 365 fremtidens lavprissupermarked

Thomas Nielsen,
Kædedirektør

Om indlæg

I 2020 startede Coop testen af et nyt lavprisformat, Coop365, og i 2021 har kæden åbnet mere end 40 butikker på tværs af landet. Kom og hør kædedirektør Thomas Nielsen fortælle om ambitionerne med kæden, og hvordan Coop365 vil vinde forbrugerhjerter med et fokus på pris, kvalitet og en grøn linje.

MENY

Hvordan fastholder Meny momentum ovenpå coronakrisen?

Richo Boss
Kædedirektør

Om indlæg

Corona har givet masser af nye kunder hos Meny, og det skyldes især kædens evne til at tilbyde alt under ét tag til madglade, kvalitetsbevidste danskere. Men hvordan skal dette momentum fastholdes efter krisen? Den nye kaptajn ved roret, Richo Boss, fortæller om kædens planer for fremtiden, der bl.a. inkluderer at uddanne medarbejdere i takt med, at nye forbrugertrends udvikler sig, så man både kan vejlede om vin såvel som alkoholfri øl og kødfrie alternativer.

ALDI

Sådan vil ALDI kapre markedsandele på det danske marked

Finn Tang
CEO

Om indlæg

ALDI har siden 2018 været i gang med en større turnaround med CEO Finn Tang i spidsen, der bl.a. har betydet lukning af tabsgivende butikker og ombygning eller flytning af eksisterende. Hør kædens topchef fortælle om, hvordan ALDI vil komme de dårlige image-målinger til livs, bl.a. gennem moderniserede butikker, samtidig med at discount forbliver kernen i forretningen.

ISH SPIRITS

ISH hitter hos forbrugerne – hvorfor er alkoholfrie drikke blevet en trend?

Morten Sørensen
Stifter

Om indlæg

ISH Spirits-stifter Morten Sørensen har viet sit liv til den alkoholfri kategori, efter han selv er blevet ”mindful drinker”. Kom og hør Morten sætte tal på den globale kategori og fortælle om den alkoholfrie bølge, og hvorfor den hitter hos forbrugerne. Morten tager desuden også et kig på det danske marked med en befolkning, der er kendt for sit imponerende-ish alkoholindtag og giver sit bud på, hvad fremtiden bringer.

UNILEVER

Unilever Danmark’s rejse til en fremtidsorienteret vækst-virksomhed

Bjarne-Steen Jensen
Adm. direktør

Om indlæg

Unilever Danmark har i mange år været Unilevers smertensbarn, men en ny strategi, der blev søsat i 2018 med adm. direktør Bjarne-Steen Jensen i front, har styrket bundlinjen. Kom og hør Bjarne-Steen Jensen fortælle om koncernens turnaround-strategi, som igen har gjort den globale dagligvaregigants danske forretning sund.

L’OREAL NORDICS

How L’Oréal drive personalization and advance e-commerce acceleration through beauty tech and virtual services

JaKenna Gilbert
Group Digital Director

Om indlæg

The global pandemic has seen L’Oréal speed up their digital and online efforts to meet new consumer demands in a world, where customer behavior has rapidly evolved to become much more digital and online oriented. JaKenna Gilbert, the Group Digital Director of L’Oréal Nordics, will take us through the beauty giants digital transformation journey and explain how L’Oréal is scaling beauty tech and virtual services to drive personalization, meet rising consumer needs, and advance e-commerce acceleration.

BOLD DRINKS

Sådan blev Lasse & BOLD iværksætterlivets store comeback-historie i 2021

Lasse Søkilde
Stiftende direktør

Om indlæg

BOLD har med sin iskaffe baseret på tre espresso-shots sat sig for at lave energidrikken til erhvervslivet. På kun 28 måneder er BOLD gået fra 39 forhandlere til over 1.400, men vejen dertil har ikke været uden udfordringer. Stifter Lasse Søkilde er kun 23 år, og han var med BOLD den første case i Løvens Hule til at gå fra et nej til et ja. Men da kameraerne slukkede, var hele investeringen ved at falde sammen, og det krævede en meget dristig beslutning at få det hele til at lykkedes. Salget steg med 4.000 pct. efter Løvens Hule, men store leveringsproblemer satte en stopper for væksten, og det hele var med at smuldre. Hør Lasse Søkilde fortælle en rigtig comeback-historie.

RETAIL INSTITUTE SCANDINAVIA

Trends, tendenser og temperaturen i dansk dagligvarehandel

Dorte Wimmer
Direktør

Om indlæg

Retail Institute Scandinavia har taget temperaturen på dansk dagligvarehandel og forbrugerne. I dette indlæg præsenterer vi de vigtigste forbrugertrends og tendenser i handlen, forbrugernes krav til aktørerne, og hvordan du opbygger kundetilliden ved at levere på de stigende kundekrav. Dertil stiller vi skarpt på, hvilke dagligvarekæder der netop er de dygtigste til at opbygge trust og levere på de basisparametre, der er afgørende for kunderne. Vi afslører nemlig kædernes placering i forhold til Retail Brand Trust Score, Retail Brand Loyalty Score, Retail Brand Strenght Score samt hvilke kæder, der er bedst til at Get Basic Right.

RETAIL INSTITUTE SCANDINAVIA

Prognose 2031 for dagligvarehandlen

Henning Bahr
Ejer & adm. direktør

Om indlæg

Hvordan bliver markedsudviklingen i dagligvarehandlen, når vi nu er fuldt genåbnet og igen spiser ude og bruger penge på oplevelser? Kan e-handlen med dagligvarer fortsætte sin vilde vækstrejse? Må højprofilerede supermarkeder afgive markedsandele til lavprissupermarkederne? Og kan de lokale butikker fastholde momentum? Få svar på alt dette, når adm. direktør Henning Bahr præsenterer den nye prognose for dagligvarehandlen med Retail Institute Scandinavias analyse af markedet frem til år 2031.

Tid & Sted:

Torsdag d. 4. november 2021
8.00-15.45

Morgenmad & registrering fra 8.00.
Første indlæg starter kl. 8.50

Crowne Plaza
Ørestads Boulevard 114-118
2300 København S

Pris:

Medlemmer af Retail Institute
Scandinavia:
2.995,-

Øvrige: 3.995,-

Priserne er eks. moms.

Tilmelding

Husk at angive CVR nr., evt. PO-nummer, navn, mail og titel på alle deltagere.

Ved tilmeldingen giver du samtykke til, at vi kan dele deltagerlisterne samt tage fotos til konferencen.

Spørgsmål?
Alle restriktioner er nu frafaldet, og vi glæder os til at se dig til en tryg og sikker konferencedag i fysiske rammer, hvor der er rig mulighed for at netværke med konferencens øvrige deltagere. Skulle der igen blive indført restriktioner, tager vi selvfølgelig de nødvendige forbehold for en tryg konferencedag i overensstemmelse med sundhedsmyndighedernes anbefalinger, og pengene gives retur ved total aflysning. Har du nogen spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os her.

Bemærk venligst afbudsregler
Afbud modtaget senest 14 dage før konferencedagen giver refusion på 60 pct. af konferencegebyret. Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konferencegebyr. Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person. Ved aflysning eller udsættelse grundet restriktioner forbundet med corona, tilbydes den fulde billetpris refunderet.

Vær venligst også opmærksom på:
At når du deltager på årets retailkonference Refresh Retail, giver du tilladelse til, at vi må dele deltagerlisten med alle deltagere på konferencen, herunder vores samarbejdspartnere. Desuden giver du også tilladelse til, at vi må tage billeder på konferencen til senere brug på fx vores hjemmeside eller til artikler i medlemsmagasinet Retail+.

Konferencepartnere