Muligheder & udfordringer i fremtidens dagligvarehandel

Dagligvarehandlen er i konstant bevægelse, og kundernes krav bliver hele tiden større – særligt efter flere store globale omvæltninger, heriblandt krig, corona og inflation, er det blevet ekstra komplekst at imødekomme de mange og nye forventninger fra forbrugerne. Aktører, leverandører og brands står derfor overfor store udfordringer i en branche, hvor konkurrencen samtidig aldrig har været hårdere.

En perlerække af særdeles inspirerende og dygtige talere fra Danmarks førende dagligvarekæder og brands vil give indsigt i alt fra fremtidens dagligvarehandel og momentum efter corona til “den globale forbruger” og kampen mod madspild i branchen. Oplev bl.a. Føtex, Royal Unibrew, Diageo, Too Good To Go og mange flere! Hold øje her på siden, der bliver opdateret løbende.

Hvem vinder og taber i dansk dagligvarehandel?

Vi stiller igen i år skarpt på konkurrenceforholdene i branchen, og giver svar på, hvilke dagligvarekæder, der er dygtigst til at opbygge trust og levere på de basisparametre, der er afgørende for kunderne. Vi afslører kædernes placering i kategorierne Retail Brand Trust Score, Retail Brand Loyalty Score, Retail Brand Strength Score, samt hvem, der er bedst til Get Basic Right.

Konferencen giver dig:

  • Indsigt i de nyeste forbruger trends og tendenser
  • Konkrete råd til, hvordan du kommer foran i feltet
  • Inspiration og indsigt fra Danmarks førende dagligvareaktører
  • Viden om hvordan branchens aktører placerer sig ift. hinanden
  • Overblik over markedsudviklingen og fremtiden i branchen
  • Alle deltagere får rapporten Kampen om Kurven – Prognose 2031 med hjem på dagen

Oplev indlæg fra:

Aarstiderne

Søren Ejlersen
Co-Founder

Om indlæg

Mellem klima og convenience

Aarstiderne har drevet succesfuld onlineforretning i 20 år – men har just åbnet en fysisk butik i Classensgade i København. De har også startet et online supermarked og introduceret en loyalitetsklub. Til konferencen fortæller medstifter Søren Ejlersen om baggrunden for alle de tiltag og om, hvorfor det er vigtigt for virksomheden at møde kunderne i det virkelige liv. Derudover kan du høre om, hvordan Aarstiderne arbejder med at løse de udfordringer som klima- og biodiversitetskriserne skaber og hvordan de finder balancen mellem klimahensyn og forbrugernes krav om convenience.

Royal Unibrew

Kasper Ryttergaard Jacobsen
VP & General Manager

Om indlæg

Hvordan vil Royal Unibrew vinde markedsandele nu og i fremtiden?

Rekordindtjening, flotte regnskaber og scoring af markedsandele. Royal Unibrew har fart over feltet i disse år og til årets FMCG-konference vil Kasper Ryttergaard Jacobsen VP & General Manager hos Unibrew give indblik i den storslåede succes. Hør ham løfte sløret for hvordan virksomheden formår at omstille sig og imødekomme de forbrugertendenser, der præger markedet lige nu.

Diageo

Michael Holm
Managing Director

Om indlæg

Den globale forbruger

Forbrugerne har drastisk ændret adfærd gennem de seneste år. Store globale omvæltninger som pandemi, krig og inflation har skubbet dem i nye retninger, og det skaber både udfordringer og muligheder – særligt for FMCG-branchens aktører. Michael Holm fra Diageo vil til konferencen se på forbrugeren fra et globalt perspektiv. Han vil bl.a. sætte ord på udfordringerne i håndteringen af krigen i Europa og de afledte prisstigninger og problemer med værdikæden – alt sammen baseret på hårdt tjente erfaringer fra en turbulent tid.

Føtex

Anja Madsen
Kædedirektør

Om indlæg

Corona-årene – Hvordan pandemien skabte fremtidens Føtex

2020-2022 var nogle vilde år for Føtex. Dagligvarekæden oplevede markant anderledes kundeadfærd og et marked, der ikke agerede som det plejede. Føtex lancerede en række nye tiltag for at imødekomme kunderne både i de fysiske butikker men kom også med på onlinebølgen.

Hør kædedirektør i Føtex Anja Madsen fortælle om de overvejelser, der gik forud for det, og om de erfaringer Føtex har gjorde sig i coronaårene. Hør hende også fortælle om fremtiden for dagligvarekæden. Om hvordan Føtex sammen med medarbejdere og kunder kan gøre en forskel på klima. Og om hvordan man som supermarked differentierer sig i et dagligvaremarked, hvor konkurrencen er benhård.

Too Good To Go

Heidi Boye,
Country Manager

Om indlæg

Hvordan blev kampen mod madspild til en populær forbrugertrend?

I 2021 var Too Good To Go’s app blandt verdens mest downloadede i kategorien “mad og drikke”. I dag har mere end 57 mio. forbrugere registrerede sig i appen, såvel i Danmark som i store metropoler som New York, Los Angeles og Chicago. Kom med til FMCG-konferencen og hør om virksomhedens rejse fra dansk startup til global kæmpesucces. Bliv bl.a. klogere på, præcis hvordan det er lykkedes virksomheden at drive en forretning med et stærkt formål, som kernen i forretningsmodellen. Få et indblik i hvordan Too Good To Go engagerer både virksomheder og forbrugere i kampen mod madspild.

SuperBrugsen & Kvickly

Kenneth Pedersen
Kædedirektør

Om indlæg

SuperBrugsen & Kvickly står foran en afgørende skillevej

Hvilken vej vil Coop gå for at sætte en ny dagsorden for Danmarks største supermarkedskæde?

Danish Crown

Charlotte Wandorf
Executive Vice President

Om indlæg

Hvordan overlever økologi og bæredygtighed i inflationstider?

Charlotte Wandorf fra Danish Crown vil til konferencen komme ind på danskernes kødforbrug og hvordan forbrugerne scaler ned i kvalitet og pris på grund af høj inflation og øgede omkostninger generelt. Har økologien og kvalitetsprodukter en overlevelse her? Og hvad med klimaet i al almindelighed? Charlotte vil vise, hvordan Danish Crown forsøger at holde det lange lys på bæredygtighed selvom råvarepriserne presses opad, og forbrugerne efterspørger billigere produkter på hylderne. Danish Crown er langt på bæredygtighedsrejsen godt hjulpet frem af de danske landmænd, der har taget ansvaret på sig.

RETAIL INSTITUTE SCANDINAVIA

Anne Hockerup
Commercial Manager

Om indlæg

Dagligvareforbrugerne anno 2022: Prisfokus, tilbudsjagt og høje krav 

Forbrugernes adfærd har undergået massive forandringer de sidste par år. Mens forbrugerne i 2021 flyttede store dele af forbruget over i dagligvarekæderne og tradede op på en lang række kategorier, er deres prisfokus og tilbudsjagt vendt tilbage med eftertryk i 2022. Med udgangspunkt i vores egen store forbrugerundersøgelse går vi i dybden med disse forandringer og ser på, hvor forbrugerne er på vej hen.

RETAIL INSTITUTE SCANDINAVIA

Dorte Wimmer
Direktør

Om indlæg

Prognose 2032 for dagligvarehandlen 

2 år med vilde vækstrater i dagligvarehandlen er slut og kampen om kurven er blevet hårdere end nogensinde før. Hør Dorte Wimmer præsentere den seneste brandundersøgelse, hvor forbrugerne vurderer de enkelte dagligvarekæder på en lang række parametre. Hør også vores bud på en 2032-prognose. Hvordan forventer vi, at markedet vil udvikle sig. Hvordan vil fordelingen mellem de mindre købmænd, lavprissupermarkederne og ikke mindst onlinehandel se ud om ti år?  Hvem går frem, hvem går tilbage? Hvem er vindere og hvem er tabere? En ting er sikkert: intet er som det plejer.

Tid & Sted:

Torsdag d. 3. november 2022
8.00-15.45

Morgenmad & registrering fra 8.00.
Første indlæg starter ca. kl. 8.50

Center For Ledelse
Folke Bernadottes Allé 45,
2100 København Ø

Pris:

Medlemmer: 3.495,-
Øvrige: 4.495,-

Priserne er eks. moms.

Tilmelding

Husk at angive CVR nr., evt. PO-nummer, navn, mail og titel på alle deltagere.

Ved tilmeldingen giver du samtykke til, at vi kan dele deltagerlisterne samt tage fotos til konferencen.

Bemærk venligst afbudsregler
Afbud modtaget senest 14 dage før konferencedagen giver refusion på 60 pct. af konferencegebyret. Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konferencegebyr. Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person. Ved aflysning eller udsættelse grundet restriktioner forbundet med corona, tilbydes den fulde billetpris refunderet.

Vær venligst også opmærksom på:
At når du deltager på årets dagligvarekonference FMCG Fast Forward, giver du tilladelse til, at vi må dele deltagerlisten med alle deltagere på konferencen, herunder vores samarbejdspartnere. Desuden giver du også tilladelse til, at vi må tage billeder på konferencen til senere brug på fx vores hjemmeside eller til artikler i medlemsmagasinet Retail+.

Partnere: