Irma Axelborg, Fremtidens butik

Irma Axelborg, Fremtidens butik

(Irma Axelborg)

Med Irmas nye flagskibsbutik får ukendte og nyopkommende producenter nu chancen for at præsentere deres produkter i flotte omgivelser.

Udover at være flagskibsbutik, er det også en testbutik. Dette giver Irma mulighed for at gennemteste nogle nye og mindre leverandører, der hidtil ikke har været mulige at tage ind på hylderne, da deres volume simpelthen har været for lille.

Christian Rud, butikschef I Irma Axelborg fortæller, ” Hvis den lille landmand ikke har den helt store produktion, så har han mulighed for at sælge det her. Tit er det sådan at de store kæder ikke vil tage de mindre producenter ind, fordi de ikke kan levere til hele kæden. Her har de en mulighed for det.” Han forstsætter, ”Butikken her er et flagskib, men samtidig også en testbutik. Der er visse elementer der bliver testet af her som man ikke kommer til at se andre steder.”

foto 4

Samtidig har producenterne muligheden for at komme ind og fortælle mere om deres produkter til en af butikkens mange ugentlige events.

Om fredagen har butikken et arrangement kaldet ”smag på fredagen, ” hvor butikschef, Christian Rud inviterer små leverandører ind. Her kan de præsentere deres produkter, kunderne kan få vejledning, de kan være med til at smage og komme med eventuelle kommentarer. Her har producenten en unik mulighed for at komme helt tæt på forbrugeren.

På fredag er det Mik Schack, der er gæst. Han kommer ind for at præsentere hans grand øl. Udover øl, så er Mik Schack, som noget helt nyt, også gået i gang med at producere fond. En rigtig sjov kombination og samtidig meget unik sammensætning, som netop er det der er med til at højne butiksoplevelsen, så kunderne bliver fristet til at komme igen.

I butikken finder man også et køkken. Køkkenet er bemandet fra mandag til torsdag. I denne uge kan kunderne få lavet færdigretter, som Irma har udviklet i samarbejde med Cofoco.
Måltidsløsningerne er spændende smagsoplevelser, som man kan tage med hjem og tilberede inden for få minutter. Et spændende samarbejde på tværs, som Irma i fremtiden vil benytte sig mere af.

foto 5

En af de helt nye og attraktive producenter, som Irma Axelborg har at byde på er danske Vexobo Vin. Udover Irma, så forhandles de kun i Torvehallerne og derudover sælges flaskerne kun på mondæne restauranter som bl.a. Geranium. Det er netop det der gør det interessant at besøge Irma, fordi du kan finde produkter, som ikke forhandles i andre supermarkeder. Det er selvforkælelse på højt niveau.

Producenterne i butikken bliver løbende skiftet ud, men man skal regne med at de ligger på hylderne i mindst en månedstid.  Som Christian Rud selv beskriver det. ”Jeg vil sige en lille månedstid. Men det er også afhængig af hvor stort et udvalg de har, om vi vælger at beholde dem eller ej. Sådan en som Vexebo Vin er en rigtig sjov vare at have fordi vi ikke har noget dansk vin i Irma, så sådan en vare kunne jeg godt forestille mig ville få lov til at blive i hvert fald her på Axelborg.”

foto 1

Ambitionerne er høje i den nye Irma. Butikken lever bestemt også op til de krav, som nutidens forbrugere vægter højt, nemlig de lokale, autentiske og gennemsigte producenter.

Butiksbestyrer Christian Rud beskriver det selv således, ”En ting er oplevelsen, men jeg vil også godt have at kunderne får viden med hjem. Jeg vil godt have de går herfra med en smagsoplevelse, men også med en Aha oplevelse ”.


Kategorier: , , , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar