Limbic® – et nyt neuromarketing værktøj

Øg dit salg gennem ny indsigt i dine kunder

Du kender måske dine kunders køn, alder, geografi og måske også deres købshistorik. Men det er kun toppen af isbjerget i forståelsen af, HVORFOR dine kunder opfører sig, som de gør. Og det er et problem. 80-90% af vores handlinger foretages ubevidst, og vi træffer i højere grad vores beslutninger baseret på følelser og ikke fornuft.

 Med Limbic® tilbyder vi dig et kig ind i dine kunders mindset og blotlægger, hvordan du gør dig relevant overfor dine kunder.

3 gode grunde til at anvende Limbic®:

  • Unik mulighed for at forstå dine kunder – baseret på deres psykologiske værdisæt
  • Identifikation af dine kunders (skjulte) købsmotiver, behov og ønsker
  • Klarlægning af dine kunders oplevelse af din butik / dit brand

Med Limbic® kan vi hjælpe dig til at:

  • Designe den optimale in-store oplevelse
  • Lave in-store aktiviteter
  • Definere din position i markedet
  • Opbygge strategi, marketingindsatser og brandprofil

Hvad er  Limbic® ?

Limbic® er et værktøj, som bygger på mange års hjerneforskning og viden indenfor neuromarketing. Retail Institute Scandinavia A/S har som de første i Danmark fået eksklusiv adgang til værktøjet og skandinavisk data.

Limbic® bygger på en bred pallette af videnskabelige discipliner. Det, der gør værktøjet særligt interessant, er, at det kobler den nyeste viden indenfor neurovidenskab, psykologi, biologi og sociologi med marketing.

Limbic® Map

I stedet for at fokusere på kundernes demografi, såsom køn, alder og indkomst, giver Limbic® os mulighed for at forstå kunderne ud fra deres psykologiske værdisæt. Vi mennesker har tre følelsesmæssige systemer gemt i hjernen. Disse tre systemer har afgørende betydning for vores tanker og handlinger.

  • Dominans: Den del af os, som er performance-orienteret, og som søger succes og at føle stolthed (Testosteron)
  • Balance: Den del af os, som forsøger at undgå utrygge situationer, og som søger stabilitet, sikkerhed og tryghed
  • Stimulans: Den del af os, som er nysgerrig og kreativ, og som søger spænding og nye erfaringer (Dopamin)

Alle mennesker har disse tre emotionelle systemer i hjernen, men det er forskelligt fra person til person, hvilke af de tre emotionelle systemer, der er dominerende. Derfor ser vi også, er der er forskel på, hvad vi mennesker bliver tiltrukket af, og hvad der tricker vores købsbeslutning.

Limbic® personlighedstyper

Hvis man dykker dybere ned i Limbic® map, vil man opdage, at der gemmer sig 7 personlighedstyper.  De adskiller sig fra hinanden på mange punkter – både i forhold til personlighed og livssyn, men også deres tilgang til produkter og ydelser.

Hvis målet er at skabe relevante in-store oplevelser, budskaber og marketingindsatser, må vi forstå, hvilken Limbic® type vi henvender os til, og ikke mindst hvad der tricker hans/hendes behov og følelser.

Disciplinarian

Hedonist

Performer

Open-minded

Adventurer

Traditionalist

Harmoniser

Vil du vide mere?

Kontakt os til en snak og få et uforpligtende tilbud.

Sidsel Tarding

Research & Insight Manager
Mail: st@retailinstitute.dk
Direkte: +45 93 90 13 83

Vil du være et skridt foran konkurrenterne?
Ønsker du at melde dig ind eller blot høre mere om medlemskabet?