Archive

Danskernes indkøbsvaner på nettet er blevet permanent forandret af Covid-19. Det viser en ny undersøgelse, som reklamebureauet Marketsquare har udført i samarbejde med dataindsamlingsfirmaet Norstat. – De her stereotyper, vi havde før, at det kun var de unge, der handlede online...

Den sjællandske dagligvarekæde Irma scorer højest på service med en score på 70. Det viser en ny undersøgelse udført af BT i samarbejde med analysefirmaet YouGov, der kortlægger danskernes holdning til dagligvarehandlen på en række parametre. På andenpladsen kommer Dagli´Brugsen...

Med en score på 42,8 lander Rema 1000 endnu engang førstepladsen som forbrugernes foretrukne dagligvarekæde. Det viser en meningsmåling udarbejdet af analysevirksomheden YouGov. Retail Rankings, som er titlen på YouGovs årlige imagemåling, er en liste over de mest populære detailkæder...

Under corona-pandemien har grænsen til Tyskland været lukket over flere omgange, og dermed er omsætningen for nydelsesmidler i grænsehandlen også faldet med ca. én mia. kr. i 2020 og landet på 2,5 mia. kr., viser en ny Skatteøkonomisk Redegørelse. – Set...

Dagligvarekoncernen Dagrofa, som står bag Meny, Spar, Min Købmand og Let-køb, vil nu etablere købmandsbutikker i byer med mindst 600 indbyggere, hvor der ikke i forvejen findes en dagligvarebutik. Skal dagligvarebutikkerne etableres, kræver det dog økonomisk støtte fra de lokale...

Salget i de danske butikker er faldet med 0,4 pct. i august sammenlignet med juli. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik, og det er dermed den tredje måned i træk, hvor salget i de danske butikker er faldet. Det...