Archive

I Paris og London kan lufthavnene berette om passagertal, der er oppe på hhv. 93 pct. og 89 pct., når man sammenligner med pre-covid tal fra 2019. Ser vi nærmere på rejsertail, er der også her et opskaleringsboom. Chanel har...

Det danske detailsalg har taget et dyk i maj måned, og er faldet med 1,1 pct. sammenlignet med april. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik, som knytter en kommentar til tallene om, at faldet kommer i kølvandet på historisk...

Under coronanedlukningerne i 2020-21 har danskerne i gennemsnit spist 13,2 kg slik og chokolade. Det viser nye salgstal, som Euromonitor har indhentet fra detailhandlen. Slikindtaget er dermed steget med 1,1 kg eller ni pct. siden 2018-19. Stigningen i danskernes slikindtag...

Restaurantkæden Madklubben vil indtage danskernes frokostordninger og annoncerer, at de fra september tilbyder retter fra deres forskellige restauranterne i København sendt direkte til frokosten ude i virksomhederne. Madklubbens kokke producerer retterne i et centralt køkken, og med Madklubben som leverandør...

Krigen i Ukraine har ændret mange danskeres vaner. Det fremgår af en ny befolkningsundersøgelse fra Norstat for Landbrug & Fødevarer. Syv ud af ti danskere giver udtryk for, at de har ændret vaner, og hver fjerde angiver, at de har...

Den britiske luksus livsstilretailer The White Company har fordoblet deres overskud, formodentligt takket være coronapandemien. Retaileren fortæller, at pandemien først påvirkede handelen negativt, men, at det vendte, da forbrugerne skiftede kontoret ud med hjemmearbejdet. Salget af duftlys, pyjamas og lounge-wear...

De danske detailbutikker har i 2021 haft et rekordår med en omsætning på i alt 401 mia. kr., hvilket er en vækst på 6,7 pct. Det viser en ny rapport fra DI Handel, der bygger på tal fra både Danmarks...

Dagligvarekoncernen Dagrofa indfører et nyt prisprogram under navnet Hverdagspris, der sikrer Menys kunder den samme pris for en serie på 400 basisvarer, som også kan købes i discount-supermarkederne. Dagrofa har i forvejen deres eget brand, First Price, der konkurrerer med...

Den britiske supermarkedskæde Waitrose relancerer nu deres vinsmagnings-oplevelse, hvor kunderne kan deltage fra deres eget hjem. Oplevelsen, der bliver afholdt virtuelt, blev for første gang lanceret under coronapandemien, da det ikke var muligt at mødes fysisk for at afholde vinsmagninger. Oplevelsen...