Archive

Den internationale online markedsplads Etsy har i samarbejde med det kreative visualiseringsstudio ’The Boundary’ lavet et virtuelt hus ved navn ’the Etsy House’, hvor kunderne kan shoppe Etsys produkter hjemmefra. Den augmented reality-drevne oplevelse lader kunderne gå på opdagelse rundt...

Det italienske luksusbrand Gucci lancerer nu deres nye online konceptbutik ’Vault’, som byder på klassiske vintageprodukter fra Guccis tidligere kollektioner samt andre moderne designere. Vault webshoppen skal ses som et digitalt magasin, men hvor kunderne også kan købe produkterne, som...

Den amerikanske mode- og accessorieskæde Claire’s lancerer nu deres første abonnementsbaserede smykkeboks, som er rettet mod Generation Z- og Y-forbrugerne. Abonnementet går under navnet Cdrop og er baseret på de seneste trends indenfor smykkebranchen. Smykkeboksene kommer med forskellige temaer, bl.a....

Conveniencekæden 7-Eleven i Danmark har kurs mod en rekordhøj omsætning. Adm. direktør Jesper Østergaard forventer, at kæden i 2021 vil nå samme omsætningsniveau som rekordåret i 2019, hvor omsætningen nåede op på hele på 2,2 mia. kr. Den positive udvikling...

Bryggerigiganten Royal Unibrew nyder godt af færre corona-restriktioner. Det viser koncernens regnskab for årets andet kvartal, som afslører en rekordhøj indtjening. I andet kvartal endte driftsindtjeningen på 521 mio. kr., hvilket svarer til en stigning på hele 13 pct. Omsætningen steg...

Det danske sports- og modebrand Hummel køber fra årsskiftet det danske børnetøjsbrand Sometime Soon, der sælger tøj til drenge i alderen 0-14 år. Opkøbet sker som et led i Hummels forstærkede fokus på børnetøj, hvor brandet i forvejen har Hummel...

Den danske designvirksomhed Georg Jensen har indgået et samarbejde med den kinesiske e-handelsgigant Alibaba om at lancere brandets smykkesortiment på Alibabas e-handelsplatform Tmall. Det betyder, at Georg Jensen får sin egen online flagskibsbutik på Tmall. Det er første gang, at...

Mejerikoncernen Arlas plantedrikserie blev lanceret i Danmark i maj 2020 under navnet Jörd, men er nu også kommet på hylderne i flere britiske supermarkeder, med stor succes. – Vores plantedrikke er nu på hylderne i omkring 5.400 britiske supermarkeder. Vi kom...

Dagligvarekæden Lidl lancerede i 2020 en modekollektion, The Lidl Collection, med sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet i en række af deres butikker i udlandet. Kollektionen havde stor succes og blev hurtigt udsolgt, og derfor bliver varerne nu videresolgt for flere...