Archive

Den københavnske producent af plantebaserede kødalternativer Planteslagterne har netop fået detailkoncernen Coop som investor. Det betyder, at Coop Invest nu ejer fem til ti pct. af selskabet, mens de tre stiftere hver ejer 20 til 25 pct. og investeringsselskabet The...

Det britiske skønhedsbrand Lush Cosmetics åbner nu en døgnåben pop up-automat, hvor kunderne kan købe brandets forskellige gaveæsker. Automaten, der er placeret i London, har til formål at give kunderne mulighed for at købe Lushs produkter på alle tider af...

Den tyskejede discountkæde Aldi har et mål om at minimere deres madspild med 50 pct. fra 2020 til 2030. I den forbindelse har Aldis kunder siden sommeren 2021 kunne købe Too Good To Go-lykkeposer med frugt og grønt, der ellers...

Parfumesalget er steget under coronapandemien. Det viser flere regnskaber. Fx landede amerikanske parfumesalg på 954 mio. dollars i første kvartal af 2021, hvilket svarer til en stigning på 82 pct. sammenlignet med 2020. Nye rapporter fra parfumeproducenten Coty og kosmetikgiganten...

Det britiske elektronikbrand Dyson åbner nu deres største sydøstasiatiske butik i Singapore, som byder på helt særlige shoppeoplevelser for kunderne. Butikken, som fylder 172 m2 byder bl.a. på flere forskellige såkaldte demonstrations-zoner og interaktive skærme samt hele Dysons produktportoføle. Som...

På verdensplan steg salget i detailhandlen med 9,7 pct. i 2021. Det viser en ny rapport fra det amerikanske markedsundersøgelsesfirma eMarketer. Rapporten ved navn Insider Intelligence beretter desuden, at forbrugernes efterspørgsel på fysiske butikker særligt var med til at drive...

Den britiske møbelforhandler Dunelm har i sammenarbejde med det britiske naturhistoriske museum Natural History Museum nu lanceret en kollektion af boliginteriør og -produkter, som hylder den naturlige verden. Kollektionen er inspireret af museets berømte arkitektur og de forskellige udstillinger, og...

Den amerikanske legetøjskæde Build-A-Bear udgiver en voksenkollektion ved navn ”After Dark” i anledning af Valentines Day, der er lige rundt om hjørnet. Når kunder bevæger sig ind på brandets hjemmeside, skal de bekræfte, at de er min. 18 år gamle,...

Miele, Boconcept og Søstrene Grene er nogle af de butikskæder, som har brugt pandemien til at opdatere butikskonceptet med et større fokus på kundeoplevelsen. Hvidevaregiganten Miele åbnede fx under pandemien et stort showroom på en attraktiv adresse i Aarhus, som...

Den internationale spilkæde GameStop vil lancere deres egen NFT-markedsplads for digitale spil-aktier. Markedspladsen går ifølge planen i luften senere på året, og den skal fungere som en platform, hvor forbrugerne kan købe, sælge eller bytte spil-aktier vha. kryptovalutaen Etherum. Desuden...

Den amerikanske shoppingcenterkæde Simon indfører nu såkaldte ghost kitchens, som er køkkener, der kun udbyder takeaway-mad og ikke tilbyder servering på stedet. Konceptet bliver kaldt ”Grab, Go, Eat”, og er et samarbejde med Kitchen United, som tilbyder ghost kitchen-løsninger. Simons...

Det danske ølbryggeri Jacobsen har nu valgt at fylde flere af deres specialøl på flaske over på dåse for at imødekomme forbrugerne. Ifølge Jacobsen gør dåsen nemlig øllene mere tilgængelige i flere forskellige situationer, hvor det er mindre belejligt at...