Archive

Den svenske kosmetikkæde Kicks lancerer et online community for skønhedsentusiaster kaldet Kicks Beauty Talks. Mødepladsen lanceres i løbet af i år, og her skal skønhedsinteresserede kunne hente inspiration og udveksle erfaringer med hinanden. Desuden vil Kicks egne skønhedseksperter være til...

Sportsgiganten Adidas slår dørene op for stor omnichannel-butik i Dubai. Butikken er Adidas’ første flagskibsbutik i Mellemøsten og er åbnet i et af verdens største storcentre, The Dubai Mall. Fordelt på godt 1.500 m2 findes et hav af digitale elementer,...

Det italienske luksusbrand Gucci løfter sløret for en augmented reality-linse på Snapchat i forbindelse med lanceringen af deres nye læbestiftskollektion Rouge De Beauté Brilliant. Med linsen kan brugerne virtuelt prøve Guccis nye læbestift samt andre komplementære produkter fra luksusbrandets makeup-kollektion,...

Fra i dag gør Coop Sverige det muligt for kunderne at se varernes miljøaftryk ved at scanne varernes stregkode med deres smartphone. Stregkoderne scannes gennem Coops app eller Scan and Pay-appen, hvorefter en såkaldt bæredygtighedsdeklaration dukker op på kundernes smartphone....

Den norske madspildsorganisation Matsentralen modtager i øjeblikket mange maddonationer takket være et mobilt spil, der giver norske forbrugere mulighed for at donere mad til organisationen. Det mobile spil ved navn Taco Chef er udviklet af tex-mex-fødevarebrandet Old El Paso og...

Takeaway-giganten Just Eat har haft travlt siden coronakrisens indtog, og i årets første tre måneder har der globalt set været 200 mio. ordrer på platformen. Det er 70 pct. flere end samme periode sidste år, og det er særligt i...

Forbrugere bruger mere end fire timer dagligt på apps, viser en ny, global undersøgelse foretaget af mobildata- og analysehuset App Annie. Ifølge undersøgelsen ligger den globale gennemsnitstid brugt på apps på 4,2 timer om dagen, hvilket er en stigning på...

Den amerikanske pureplayer Zappos, som sælger tøj og sko online, vil nu lade kendte influencere agere værter på deres livestream shopping-begivenheder. Det sker efter, at Zappos har indgået et samarbejde med livestream-startuppen Buywith, der giver influencere mulighed for at lave...

Detailgiganten Procter & Gamble (P&G), der bl.a. ejer mærkerne Gillette, Ariel og Pampers, har igangsat et nyt initiativ, der skal øge repræsentationen af sorte i film-, tv- og reklamebranchen. Initiativet ved navn “Widen the Screen” har til formål at fremme...

H&M Group lancerer ny medlemsservice i forbindelse med lanceringen af modekæden Monkis nye app. Servicen hedder Mint Care og fokuserer på pleje af modevarer, så de holder længere. Mint Care byder bl.a. på inspiration til at forlænge tøjets levetid samt...

Black Owned Everything startede ud som en Instagram-profil, der satte fokus på brands, der er ejet af sorte, men nu bliver det til en decideret online markedsplads. I kølvandet på Black Lives Matter-bevægelsen oplevede Instagram-profilen stor interesse og aktivitet i...