Archive

Legetøjsgiganten Mattel bringer særlige legetøjsfigurer til live ved at lade børn og andre barnlige sjæle opleve dem gennem augmented reality (AR). Det fungerer ved, at forbrugerne med en særlig børne-app på deres mobiltelefon scanner en side i fysiske papirbøger, som...

Den danske anti-madspildsapp Too Good To Go vil lære unge om madspild gennem et nyt undervisningsprojekt. Virksomheden har nemlig ansat en uddannelsesansvarlig, som skal sendes rundt på danske folkeskoler for at fortælle om madspild og give børnene konkrete værktøjer til,...

Den svenske dagligvarekæde Willys tester i øjeblikket muligheden for, at kunderne selv kan betale og scanne deres varer via deres smartphone. Scan & Go-tjenesten fungerer som en integreret del af dagligvarekædens app, hvorfra kunderne selv kan scanne deres varer og...

Det amerikanske legetøjsbrand Fischer-Price, som ejes af giganten Mattel, har lanceret et virtuelt, nostalgisk Instagram-galleri, der hylder brandets mest ikoniske figurer. Galleriet er egentlig en Instagram-profil ved navn Fischer-Price Toy Museum, som er fyldt med billeder af brandets mest ikoniske...

Dagligvarekoncernen Coop inviterer for første gang til virtuel vinsmagning i deres online vinbutik VinCooperativet. Vinsmagningen finder sted via en livestream på Facebook d. 14. november, og for at være med skal kunderne bestille en smagekasse med seks forskellige vine til...

Det amerikanske medicinbrand Mucinex, der laver bl.a. hostesaft og midler mod forkølelse, har lanceret en limited-edition tøjkollektion. Kollektionen består af behageligt tøj designet til almindelige mennesker, der er ved at komme sig ovenpå en forkølelse. Tøjet har bl.a. særlige lommer...

Dagligvarekoncernen Coop vil, efter en succesfuld præmiere på deres digitale kundeprogram ”Coop Prime”, ramme 50.000 medlemmer til programmet i år. Fem uger efter lanceringen af Coop Prime har mere end 25.000 kunder allerede oprettet deres første Prime-konto. — Vores mål er...

Det Facebook-ejede sociale medie Instagram udruller nu en direkte shoppefunktion i deres IGTV-funktion. Funktionen fungerer både selvstændigt som egen app og som del af Instagram-appen, og gør det bl.a. muligt for brugere at dele længere videoer på deres kanal end...

Lavpriskæden Netto følger nu trop på en stigende tendens blandt dagligvarebutikkerne og udruller deres egen loyalitetsapp. Med appen Netto+ får kunderne bl.a. personlige tilbud på mobilen, og dertil har appen en tilfredshedsgaranti, der giver kunderne erstatning, hvis deres produkter er...

Det britiske stormagasin John Lewis har åbnet en virtuel jule-butik, hvor kunderne kan shoppe julepynt, uden at skulle begå sig i den fysiske butik. Butikken giver forbrugerne mulighed for at tage en virtuel tur gennem stormagasinets flagskibsbutik på Oxford Street...

Flere norske shoppingcentre har indført en ny, berøringsfri kortløsning, der skal hjælpe kunderne med at finde rundt uden at skulle røre ved de normale ”find vej”-skærme. Det gælder i de tolv norske shoppingcentre, der har skærme fra tech-virksomheden Easy Touch...