Archive

Den svenske online modeportal Boozt.com hopper nu med på genbrugsbølgen og åbner en gensalgsplatform, hvor kunderne kan handle brugt tøj og dermed forlænge tøjets levetid. Den nye platform Reboozt adskiller sig fra tyske Zalandos genbrugsplatform Zircle, da det brugte tøj...

Den internationale e-handelsplatform Farfetch har løftet sløret for deres første private label-brand kaldet There Was One, som er udviklet i samarbejde med New Guards Group – en italiensk producent af luksusmodetøj, som er ejet af Farfetch. There Was One er...

Det svenske modebrand Filippa K lancerer nu deres første digitale gensalgsplatform i hjemlandet Sverige. Filippa K Preowned, som er navnet på den nye platform, er modebrandets forsøg på at skabe en mere cirkulær model omkring deres produkter og forlænge levetiden...

Den kinesiske e-handelsgigant Alibaba skød i går deres årlige shoppingevent i gang. 11.11 Global Shopping Festival – også kendt som Single’s Day (en kinesisk pendant til Black Friday) – vil i år sætte fokus på bæredygtighed og inklusivitet. Dette sker...

Modegiganten H&M i Tyskland lancerer nu en blockchain-udlejningsservice i samarbejde med Lablaco, som er en cirkulær modeplatform, der benytter sig af blockchain-teknologi. Den nye service giver kunderne mulighed for eksklusivt at leje og bytte en speciel kollektion. Hvert stykke tøj...

Måltidskassevirksomheden Allplants, som udelukkende leverer plantebaserede måltider, har via nye investeringer fra havremælkskæmpen Oatly, leveringstjenesten Deliveroo og ejendomsselskabet Zoopla sikret sig hele 334 mio. kr. i en investeringsrunde. En del af pengene skal bruges på at udvide deres London-køkken, hvor...

Spar-butikker i Skotland er begyndt at dele gratis frugt ud til skolebørnene i lokalområdet som en del af deres samarbejde med organisationen Healthy Living Scotland. Indtil videre er det Spar-butikker i områderne Abronhill, Garthamlock, Thornliebank og Erskine, som har delt...

Det danske modebrand Ganni sælger for mio. på digitale gensalgsplatforme, men det er ikke Ganni selv, der tjener på gensalget, men de private ejere. Tøj fra Ganni har en gennemsnitlig gensalgsværdi på 650 kr., og det har dermed en bruttoværdi...