Archive

Den amerikanske fastfood-restaurantkæde Chipotle vil lære kunderne om, hvordan deres mad påvirker resten af verden. Kæden har i samarbejde med bl.a. den amerikanske ingeniør og entertainer Bill Nye the Science Guy udviklet et nyt digitalt værktøj ved navn ”Real Foodprint”,...

Den tyske e-handelsgigant Zalando har lanceret en ny, bæredygtig tøjkollektion i samarbejde med otte internationale modebrands. Kollektionen byder på 116 beklædningsgenstande til efterårssæsonen, der alle er fremstillet i bæredygtige materialer som bl.a. økologisk bomuld og lyocell. De deltagende brands inkluderer...

Dagligvarekæden Rema 1000 indgår et samarbejde med gulerodsproducenten Danroots og redder dermed frasorterede øko-gulerødder fra madspildsdøden. Danroots sælger små snackgulerødder, men det er ikke alle gulerødder, der passer ned i de små snackposer pga. størrelse og udseende, og derfor er...

Et nyt mærke, ved navn ”Naturskånsom”, har til formål at fremme skånsomt kystfiskeri og gennemsigtig bæredygtighed. Ifølge Fiskeristyrelsen henvender det nye mærke sig til de forbrugere, som prioriterer bæredygtighed i deres indkøb, samt til restauranter, som ønsker at tilbyde skånsomt...

Det Nestlé-ejede chokoladebrand KitKat i Australien har ændret deres logo for at opfordre australske forbrugere til at smide emballagen fra chokoladen i den rette affaldsspand, så det kan genbruges. Det nye logo forestiller tre stykker KitKat chokolade, formet i en...

Online modeportalen Boozt.com erstatter nu deres fysiske modemagasin ”Boozt Magazine” med et nyt online modeunivers. Det nye onlineunivers ved navn ”The Edit” vil dagligt udgive indhold lavet i samarbejde med influencere og samarbejdspartnere, og modeportalen vil bl.a. tilbyde brands en...

En ny app ved navn Kitche skal hjælpe forbrugerne med at holde styr på deres indkøb og mindske madspild. Via appen kan brugere nemt lave en digital oversigt over, hvilke dagligvarer de har derhjemme, ved enten at scanne varernes stregkode...

Den svenske detailkæde Biltema rejser et par nye varehuse i Danmark: et i Kalundborg og et i Nykøbing Falster. De to nye varehuse bliver omkring 6.800 m2 store og bliver bl.a. udstyret med intelligent CTS-styring af varme- og energiforbrug samt...

Den britiske supermarkedskæde Asda har åbnet en ny testbutik med fokus på bæredygtighed. Butikken ligger i Middleton i byen Leeds og har bl.a. en ny plastikstrategi, der skal mindske butikkens brug af engangsplast til fordel for genanvendelig og genbrugt emballage....

Det bæredygtige skobrand Allbirds har udvidet deres sortiment med en ny, bæredygtig tøjkollektion. Kollektionen byder på en T-shirt lavet af kasserede krabbeskaller samt en cardigan, en hættetrøje og en jakke lavet af samme merinould som brandets sko. Prisen ligger mellem...

Dagligvarekoncernen Salling Group vil være med til at bekæmpe tøjspild gennem et nyt samarbejde med Forbrugerrådet Tænk, Dansk Mode og Tekstil, Folkekirkens Nødhjælp, detailhandlere, forskere og en række organisationer. Sammen sender de en opfordring til miljøministeren, Lea Wermelin, om at...

Dagligvarekoncernen Coop lader nu kunderne følge med i, hvordan deres dåsetun er kommet fra hav til hylde. Det sker vha. nye QR-koder printet på koncernens MSC-mærkede dåsetun, som kunderne kan scanne med deres smartphone for bl.a. at se, hvor tunen...