Archive

Det franske luksuskosmetikbrand L’Occitane har åbnet en ny, bæredygtig butik med deres koncept #Mega (Make Earth Green Again) i shoppingcentret Pacific Place i Hong Kong. Konceptet har fokus på genanvendelse og vil informere forbrugerne om deres egen miljøpåvirkning ved bl.a....

Møbelgiganten Ikea har udrullet et nyt initiativ i bæredygtighedens tegn og vil nu sælge reservedele til møbler online i Storbritannien. Initiativet rulles ud i hele verden i løbet af 2021 og giver kunderne mulighed for både at reparere ødelagte møbler...

Jysk sætter nu nye mål for brugen af bæredygtigt bomuld, og ved udgangen af 2024 skal al bomuld i møbelkoncernens tekstilprodukter enten være genanvendt eller indkøbt med større krav til bæredygtighed. De højere krav betyder, at bomulden enten skal være...

Det danske skobrand Roccamore lader nu kunderne spore læder tilbage i værdikæden vha. QR-koder på brandets nyeste kollektion af sko. Initiativet sker i samarbejde med organisationen Spoor og giver kunderne mulighed for at spore deres sko helt tilbage til den...

Modegiganten H&M har indgået et samarbejde med denimbrandet Lee om at lave en bæredygtig denimkollektion, der sætter fokus på genbrug og miljøpåvirkning. Kollektionen ”Lee x H&M” er bl.a. lavet af genbrugte materialer og har etiketter, som er lavet af kork...

Den nyligt lancerede udlejningsplatform Rentista vil gøre modebranchen mere bæredygtig ved at tilbyde leje af tøj fra danske brands som bl.a. Stine Goya, Dea Kudibal og 2ND Day. Platformen tilbyder en abonnementsløsning, der gør det muligt for kunderne at leje...

Det H&M-ejede modebrand Arket muliggør nu leje af deres børnetøj efter at have indgået et samarbejde med den hollandske abonnements- og udlejningsservice Circos. Fra d. 28. januar kan kunder på tværs af Europa leje brandets børnetøj via udlejningsservicen, hvor de...

30 pct. af danskerne har reduceret eller stoppet deres kødforbrug, viser en ny undersøgelse fra Aarhus Universitet. Hertil oplyser 12 pct. af disse, at det er sket indenfor de seneste seks måneder, mens 18 pct. har gjort det for mere...

Coops dagligvarebutikker solgte sidste år 20 pct. flere økologiske fødevarer end i 2019, viser foreløbige tal fra Fagmediet Økologisk. Det svarer til en omsætningsfremgang af økologiske varer på 14. pct., og i alt udgør økologi knap 15 pct. af dagligvarekoncernens...

Flere danskere køber bæredygtig fisk og skaldyr med mærkerne Marine Stewardship Council (MSC) eller The Aquaculture Stewardship Council (ASC) på, der begge er indikatorer på bæredygtigt fiskeri. Forbruget af MSC-mærkede fisk er fra 2019 til 2020 steget med 13 pct.,...

Den svenske modekæde Lindex lancerer til foråret en ny undertøjskampagne, der opfordrer kvinder til at elske deres bryster. Kampagnen bærer sloganet ”Elsk dine bryster. Det gør vi”, og målet med kampagnen er at hylde kvinders forskellighed og opfordre dem til...

Den danske bagerkæde Lagkagehuset har indgået et samarbejde med anti-madspildsappen To Good To Go. De seneste uger har bagerkæden testet salg af de såkaldte lykkeposer, der indeholder overskudsbagværk, via appen i syv udvalgte butikker, og testperioden har vist sig at...