Archive

McDonald’s gør træning i antichikane obligatorisk på tværs af deres restauranter verden over. Fra næste år skal alle fastfood-gigantens medarbejdere trænes i at bekæmpe chikane, diskrimination og vold, og initiativet kommer dermed til at gælde for ca. to mio. medarbejdere...

Det amerikanske modebrand Tommy Hilfiger er gået sammen med det Amsterdam-baserede streetwear-brand Patta om en modekollektion, der sætter fokus på den afrikanske diaspora-bevægelse, som omfatter alle efterkommere af afrikanske indfødte verden over, med budskabet ”Unity is strength, division is weakness”....

I samarbejde med den danske NGO Just Human, der er stiftet af sundhedsekspert Chris McDonald, afholder Ilva et gratis webinar om søvn. Ilva indgik sidste år et samarbejde med Just Human for at støtte op om arbejdet for at sikre...

Fra i dag gør Coop Sverige det muligt for kunderne at se varernes miljøaftryk ved at scanne varernes stregkode med deres smartphone. Stregkoderne scannes gennem Coops app eller Scan and Pay-appen, hvorefter en såkaldt bæredygtighedsdeklaration dukker op på kundernes smartphone....

Den canadiske legetøjsaktør Spin Master indgår partnerskab med amerikanske genanvendelsesvirksomhed TerraCycle. Gennem partnerskabet kan alle Spin Masters legetøjsfigurer, der er baseret på tegnefilmsserien Paw Patrol, genanvendes. Kunderne kan nemlig gratis sende Paw Patrol-legetøj til TerraCycle, som efterfølgende smelter figurerne om...

Den norske madspildsorganisation Matsentralen modtager i øjeblikket mange maddonationer takket være et mobilt spil, der giver norske forbrugere mulighed for at donere mad til organisationen. Det mobile spil ved navn Taco Chef er udviklet af tex-mex-fødevarebrandet Old El Paso og...

Sportsgiganten Nike introducerer nu et nyt gensalgsprogram ved navn ”Nike Refurbished”, der videresælger brugte sko til nedsatte priser. Med det nye program kan kunderne returnere et par sko i en deltagende Nike-butik indenfor 60 dage efter køb, hvorefter skoene tilføjes...