Foredrag: 13 tendenser i dansk detailhandel – hvordan vinder du i den nye verden?
Dansk detailhandel er i 2020 og 2021 blevet disruptet som følge af Covid-19 pandemien og den medfølgende, ændrede kundeadfærd.
Hjemmet blev i store træk platform for al aktivitet, herunder også handel, mens også online som en naturlig konsekvens har vundet stor indpas. De danskere, der ikke allerede var fortrolige med online shopping inden corona, er nu blevet det. Derfor har vi oplevet, hvordan mange af de tendenser og ændringer, der allerede var i gang før Covid-19, er blevet forstærket af krisen, mens også nye er kommet til.
I dette foredrag zoomer vi ind på den ændrede forbrugeradfærd, dens effekt på retail og de trends og tendenser, som man fremadrettet skal indrette sin forretning efter for at vinde forbrugerne i den nye kunderealitet.
Du får desuden inspiration fra best practice fra ind- og udland til, hvordan koncepter fremadrettet kan udformes i tråd med de vigtigste strømninger, vi lige nu ser i detailhandlen på tværs af både fysiske butikker og den digitale sfære.
Bliv bl.a. klogere på:
- Status på omsætningen i detailhandlen
- Udviklingen i kæderne
- Vindere og tabere i dansk detailhandel
- Hvordan forbrugerne går på tværs
- Hjemmet som platform
- Shop streaming
- Purpose, ansvarlighed og bæredygtighed
- Experiential retail
- Og meget, meget mere….
Foredraget er baseret på det omfattende trendbrief, som er en del af vores bog Kæder i Dansk Detailhandel. Medlemmer modtager Kæder i Dansk Detailhandel gratis som en del af medlemskabet. Er du ikke medlem, kan du bestille bogen her.
Foredraget tilbydes i forbindelse med vores webinar, Retail Report, som vi afholder eksklusivt og gratis for medlemmer d. 3. juni, og derfor kan du også først booke foredraget fra d. 4. juni.