Fremtidens forbrugere i dagligvarehandlen – Generation Y: Forstå dem; fang dem

Fremtidens Forbrugere i Dagligvarehandlen har markant andre holdninger og værdier end tidligere generationer, og det kommer til udtryk i deres indkøbsvaner og valgkriterier. Den ændrede adfærd stiller nye krav til brands og butikker, hvis man vil sikre succes hos dem nu og i fremtiden og derved fremtidssikre sin forretning.

Bogen giver dig unik indsigt i:

  • Generation Y’s værdier – holdninger, sundhed, forbrug med mening; samt oplevelser og relationer
  • Generation Y’s mediavaner – og hvilken indflydelse det har på indkøbene og kommunikationen
  • Generation Y’s madvaner – holdninger til økologi og indholdsstoffer
  • Generation Y som dagligvarekunde og deres indkøbssituation– shopper missions, valgkriterier, Private Label, impulsgrad
  • Dagligvarehandlens udvikling – lavprissupermarkedernes rolle, Generation Y’s præferencer
  • 3 drivere for fremtidens dagligvareindkøb

Efter hvert kapitel findes et takeaway-afsnit, hvor du hurtigt og nemt kan få essensen af indholdet.

Bogen afsluttes med et arbejdsdokument, hvor du selv kan arbejde videre med, hvad dette betyder for dit brand eller din forretning.

Bogen er baseret på flere års monitorering af Generation Y i danske og internationale forbrugeranalyser, trendforskning og markedsudvikling og er krydret med cases fra hele verden, som er opnået gennem interviews, inspiration fra internationale retail-konferencer samt forfatteren Dorte Wimmers mange besøg i butikker verden over.

Forord er skrevet af Erik Frisk, adm. direktør, Beiersdorf og formand DLF (Dagligvareleverandørerne).

Hør om, hvad generationens adfærd betyder for din forretning ved et foredrag, som du kan læse mere om her.

Pris

DKK 695,- (ved løssalg, ex moms og forsendelse)

Udgivelse

September 2016

Kontakt

For yderligere oplysninger eller spørgsmål, kontakt Helle Husted på hh@retailinstitute.dk eller telefon +45 23 43 31 40.

Category
bøger