Prognose 2030

Hvor står dagligvarehandlen om 10 år?

I 30 år har vi fulgt de ændrede forbrugervaner, dagligvarehandlens udvikling samt kædernes kamp helt tæt på, og igen i år giver Retail Institute Scandinavia dig en prognose for udviklingen i den danske dagligvarehandel de næste ti år.

Rapporten er i år udvidet med indgående viden og indsigter fra de danske dagligvareforbrugere , der afslører 4 toneangivende tendenser i handlen.

Hvem kan bruge rapporten?

Rapporten omfatter dagligvare- og conveniencesektoren samt e-handel med dagligvarer og henvender sig til dig, der har brug for indsigt i branchens udvikling og den nuværende situation, og som vil have nye indsigter på de danske dagligvareforbrugere.

Prognoser udfærdiges ikke med henblik på at blive til virkelighed, men fungerer ofte som igangsætter til både overvejelser og konkrete handlinger. Prognosens reelle værdi ligger derfor i dens evne til at provokere de forskellige parter med interesser i dagligvaresektoren.

Rapporten

giver dig:

Prognose 2030: Hvem vinder, og hvem taber?

Baseret på den nuværende udvikling blandt forbrugerne, dagligvareaktørerne og
i handlen generelt, giver vi i prognosen vores bud på de forskellige butikstyper og aktørers forventede udvikling frem til år 2030, og som noget nyt vurderer vi også, hvordan e-handel med dagligvarer vil tage fart de næste ti år.

Selve prognose-delen dækker perioden oktober 2020 frem til 2030 og belyser bl.a., hvem der forventes at vinde markedsandele, hvilke butiksformater, der forventes at vokse, og hvem der vil rammes af butikslukninger.

4 toneangivende tendenser

Nye tider kræver nytænkning, og derfor er rapporten udvidet med indgående viden og indsigter på de danske dagligvareforbrugere baseret på Retail Institute Scandinavias forbrugerundersøgelser, der afslører 4 toneangivende tendenser i handlen, som kæder såvel som leverandører bør forholde sig til og arbejde strategisk med nu og i fremtiden. Her vil du kunne læse om de danske forbrugeres holdninger til og adfærd i dagligvarehandlen.

Udgivelse

November 2020

Pris

DKK 695,- (ved løssalg)

Alle priser er eksl. moms og forsendelse.

Spørgsmål?

For yderligere oplysninger eller spørgsmål, kontakt Henning Bahr på hb@retailinstitute.dk eller telefon +45 2043 0011.