I denne udgave finder du et helt nyt kapitel med de vigtigste forbrugertrends, du bør forholde dig til samt en række tilhørende cases. Derefter følger analyser af butikstyperne, kæderne og koncernerne, så du kan få et overblik over aktørerne og deres markedspositioner.
Vi har i denne udgave valgt at udvide vores analyse ved at se på de sidste 10 års udvikling med særlig fokus på lavpriskædernes indbyrdes kamp om markedsandelene.
Vi tegner også et portræt af den kommende Coop kædes størrelse og struktur
Publikationen giver et samlet overblik over hele dagligvarebranchen inkl. optimerede analyser af udviklingen i branchen, profiler for alle kæderne i såvel dagligvare- som conveniencesektoren samt operationelle butiksfortegnelser, opbygget som du kender dem fra tidligere.
Dyk bl.a. ned i analyser om sektorerne generelt, ændringer i forbrugeradfærden indenfor kategorierne og markedsandele pr. kæde. Find også oplysninger om omsætning og salgsareal, og læs afsnit om kædekoncepter, hvor du kan blive klogere på kædernes opland, befolkningstype og købekraft. Endelig kan du få oversigt over vores COBRA-segmentering, og gå i dybden med detaljerede beskrivelser af alle syv COBRA-segmenter.
Som tillæg til Supermarkeds- og kioskhåndbogen kan du også købe butiksfortegnelser i elektronisk form. For hver butik er anført butiksnavn, daglig leder, adresse, telefon, fax, e-mail og kædetilhørsforhold. Du kan både vælge én af de to sektorer, eller begge.
Du kan bestille bogen inkl. elektronisk butiksfortegnelse(r) via bestillingsformularen her.
Modtag bogen automatisk ved at tegne et abonnement til en reduceret årlig pris. Et abonnement på branchebøger er bindende de første to år, hvorefter det løbende kan opsiges inden publikationens næste udgave.
For yderligere oplysninger eller spørgsmål, kontakt Helle Husted på hb@retailinstitute.dk eller telefon +45 2343 3140.
DKK 2.195,- (ved løssalg)
DKK 1.995,- (ved abonnement)
DKK 4.600,- (inkl. elektronisk butiksfortegnelse pr. sektor)
Alle priser er eksl. moms og forsendelse.