Retailblog

Dagene, hvor butiksvinduer kun var udstillinger, der skulle lokke kunderne ind i butikken, er for længst forbi. Vinduer bliver i stigende grad til direkte salgskanaler, hvor forbrugerne kan købe og prøve varer uden overhovedet at sætte ben i butikken....

I USA's største shoppingcenter Mall of America i Bloomington, Minnesota ventede der de besøgende et overvældende syn d. 3.-13. februar – en fem-etagers-høj Pinterest-opslagstavle, kaldet ”Living Pinterest Board”....

De færreste af os kan forestille os, hvordan det må være at leve i fattigdom uden muligheden for noget så simpelt som at vælge vores eget tøj. Sådan har mange hjemløse det imidlertid i Sydafrika. Men det bliver der nu...

Dansk dagligvarehandel har oplevet et skift, og for første gang nogensinde udgør discount over 50 procent af det samlede marked. Er danskerne blevet et udpræget discount folkefærd, der udelukkende har fokus på pris? Og er det virkeligt det vigtigste for...

Som følge af den teknologiske udvikling kan forbrugerne i dag skræddersy deres egen beslutningsproces og tilgå den information og det indhold, de ønsker, hvornår, hvordan og hvor, de vil. Den stigende udbredelse og brug af smartphones med adgang til trådløst,...

Danske detailhandlende er nødt til at forholde sig til, at mere shopping kommer til at foregå på mobilen. Det stiller imidlertid krav til m-handelssitet., der ikke bare kan være en lille version af e-handelssitet. Her er derfor syv råd til...