Retailblog

Som følge af den teknologiske udvikling kan forbrugerne i dag skræddersy deres egen beslutningsproces og tilgå den information og det indhold, de ønsker, hvornår, hvordan og hvor, de vil. Den stigende udbredelse og brug af smartphones med adgang til trådløst,...

Danske detailhandlende er nødt til at forholde sig til, at mere shopping kommer til at foregå på mobilen. Det stiller imidlertid krav til m-handelssitet., der ikke bare kan være en lille version af e-handelssitet. Her er derfor syv råd til...

Tredje bind i Retail Institute Scandinavias serie af innovative detailhandelskoncepter fra hele verden og et væld af brancher – Retail Innovations 3 – er netop udkommet. Få her et uddrag fra trendpublikationen, hvor vi dykker ned i trenduniverset ”Kuraterede kollektioner” og...

Flere butikker, der hidtil har haft nok i sig selv, er begyndt at åbner mindre butikker i butikken. Samsung har eksempelvis fået egne minibutikker hos elektronikgiganten Best Buy. Selv om minibutikker ingen garantier giver, så de kan være en måde...

Forbruget af kulturprodukter har forandret sig radikalt de seneste år. Som udgangspunkt er de fysiske formater altså for alvor på retræte overfor digitale tilbøjeligheder hos forbrugerne, der taler deres eget, tydelige sprog. Spørgsmålet er imidlertid, om den toneangivende tendens i...

For 60 procent af danskerne er en af de vigtigste årsager til fortsat at vælge fysiske butikker, at de kan få varen med hjem med det samme. Men hvad nu, hvis man også kan det, når man handler online? Same-day-delivery...

Stormagasinkæden JC Penney er blandt de seneste, der med mobile POS-enheder bringer teknologien ind i den fysiske butik på en måde, der gavner personalets muligheder for at yde en personlig service og som desuden opleves af kunderne som både sjov...

Ebeltoft Groups seneste studie blev præsenteret ved årets NRFs Retail’s BIG Show 2013. Niel Stern, seniorpartner i McMillanDoolittle, udpegede her fire afgørende faktorer for succes med ekspansion på nye markeder...