Retailblog

Dansk dagligvarehandel har oplevet et skift, og for første gang nogensinde udgør discount over 50 procent af det samlede marked. Er danskerne blevet et udpræget discount folkefærd, der udelukkende har fokus på pris? Og er det virkeligt det vigtigste for...

Som følge af den teknologiske udvikling kan forbrugerne i dag skræddersy deres egen beslutningsproces og tilgå den information og det indhold, de ønsker, hvornår, hvordan og hvor, de vil. Den stigende udbredelse og brug af smartphones med adgang til trådløst,...

Danske detailhandlende er nødt til at forholde sig til, at mere shopping kommer til at foregå på mobilen. Det stiller imidlertid krav til m-handelssitet., der ikke bare kan være en lille version af e-handelssitet. Her er derfor syv råd til...

Tredje bind i Retail Institute Scandinavias serie af innovative detailhandelskoncepter fra hele verden og et væld af brancher – Retail Innovations 3 – er netop udkommet. Få her et uddrag fra trendpublikationen, hvor vi dykker ned i trenduniverset ”Kuraterede kollektioner” og...

Flere butikker, der hidtil har haft nok i sig selv, er begyndt at åbner mindre butikker i butikken. Samsung har eksempelvis fået egne minibutikker hos elektronikgiganten Best Buy. Selv om minibutikker ingen garantier giver, så de kan være en måde...