Retailblog

Som følge af den teknologiske udvikling kan forbrugerne i dag skræddersy deres egen beslutningsproces og tilgå den information og det indhold, de ønsker, hvornår, hvordan og hvor, de vil. Den stigende udbredelse og brug af smartphones med adgang til trådløst,...

Danske detailhandlende er nødt til at forholde sig til, at mere shopping kommer til at foregå på mobilen. Det stiller imidlertid krav til m-handelssitet., der ikke bare kan være en lille version af e-handelssitet. Her er derfor syv råd til...

Tredje bind i Retail Institute Scandinavias serie af innovative detailhandelskoncepter fra hele verden og et væld af brancher – Retail Innovations 3 – er netop udkommet. Få her et uddrag fra trendpublikationen, hvor vi dykker ned i trenduniverset ”Kuraterede kollektioner” og...

Flere butikker, der hidtil har haft nok i sig selv, er begyndt at åbner mindre butikker i butikken. Samsung har eksempelvis fået egne minibutikker hos elektronikgiganten Best Buy. Selv om minibutikker ingen garantier giver, så de kan være en måde...

Forbruget af kulturprodukter har forandret sig radikalt de seneste år. Som udgangspunkt er de fysiske formater altså for alvor på retræte overfor digitale tilbøjeligheder hos forbrugerne, der taler deres eget, tydelige sprog. Spørgsmålet er imidlertid, om den toneangivende tendens i...