Retailblog

Forbruget af kulturprodukter har forandret sig radikalt de seneste år. Som udgangspunkt er de fysiske formater altså for alvor på retræte overfor digitale tilbøjeligheder hos forbrugerne, der taler deres eget, tydelige sprog. Spørgsmålet er imidlertid, om den toneangivende tendens i...

For 60 procent af danskerne er en af de vigtigste årsager til fortsat at vælge fysiske butikker, at de kan få varen med hjem med det samme. Men hvad nu, hvis man også kan det, når man handler online? Same-day-delivery...

Stormagasinkæden JC Penney er blandt de seneste, der med mobile POS-enheder bringer teknologien ind i den fysiske butik på en måde, der gavner personalets muligheder for at yde en personlig service og som desuden opleves af kunderne som både sjov...

Ebeltoft Groups seneste studie blev præsenteret ved årets NRFs Retail’s BIG Show 2013. Niel Stern, seniorpartner i McMillanDoolittle, udpegede her fire afgørende faktorer for succes med ekspansion på nye markeder...

Et gammelt ordsprog i forretningslivet, der er svært at misforstå hedder: ”Location, location, location”. Ikke det mest komplicerede budskab, der nogensinde er blevet udbredt. Og så alligevel. I dag har ordsproget nemlig ændret betydning, ligesom betydningen af ”location” i det...

Inspirerende indsigter Andet bind i Retail Institute Scandinavias serie af innovative detailhandelskoncepter fra hele verden og et væld af brancher – Retail Innovations 2 – er netop udkommet. Få her et uddrag fra trendpublikationen: ”SPANIEN: Happy Pills […] Visse produktkategorier risikerer at blive...

590,90 euro – det er hvad, den europæiske husholdning i gennemsnitlig vil spendere på julen i år. Det store internationale analysebureau Deloitte har netop offentliggjort sin årlige juleanalyse, som har spurgt over 18.000 forbrugere i 18 lande om deres forventede...

Augmented reality er ikke noget nyt, og slet ikke inden for marketingbranchen, men den digitale teknologi integreres i stigende grad også i detailhandelsbranchens service- og salgsplatforme. Det er nemlig en oplagt måde at engagere forbrugerne på og tilbyde dem noget ekstra i selskab med butikkens produkter...

Verdens største detaillist, amerikanske Walmart, er også verdensmester i cross channel. Det viser undersøgelsen 2012 Global Cross Channel Retailing Report, der er lavet af Ebeltoft Group, som Retail Institute Scandinavia er en del af. Walmart var ikke blandt de første detaillister...