Retailblog

Et gammelt ordsprog i forretningslivet, der er svært at misforstå hedder: ”Location, location, location”. Ikke det mest komplicerede budskab, der nogensinde er blevet udbredt. Og så alligevel. I dag har ordsproget nemlig ændret betydning, ligesom betydningen af ”location” i det...

Inspirerende indsigter Andet bind i Retail Institute Scandinavias serie af innovative detailhandelskoncepter fra hele verden og et væld af brancher – Retail Innovations 2 – er netop udkommet. Få her et uddrag fra trendpublikationen: ”SPANIEN: Happy Pills […] Visse produktkategorier risikerer at blive...

590,90 euro – det er hvad, den europæiske husholdning i gennemsnitlig vil spendere på julen i år. Det store internationale analysebureau Deloitte har netop offentliggjort sin årlige juleanalyse, som har spurgt over 18.000 forbrugere i 18 lande om deres forventede...

Augmented reality er ikke noget nyt, og slet ikke inden for marketingbranchen, men den digitale teknologi integreres i stigende grad også i detailhandelsbranchens service- og salgsplatforme. Det er nemlig en oplagt måde at engagere forbrugerne på og tilbyde dem noget ekstra i selskab med butikkens produkter...

Verdens største detaillist, amerikanske Walmart, er også verdensmester i cross channel. Det viser undersøgelsen 2012 Global Cross Channel Retailing Report, der er lavet af Ebeltoft Group, som Retail Institute Scandinavia er en del af. Walmart var ikke blandt de første detaillister...

I forbindelse med årets internationale, detailhandelskonference World Retail Congress til september, som i år finder sted i London, uddeles Retail Innovation Award 2012 til en stor prisuddeling: World Retail Awards 2012.   Retail Institute Scandinavias internationale netværk Ebeltoft Group sidder med i juryen, der allerede nu...

Fra d. 14.-29. maj har de svenske forbrugere mulighed for at m-handle modetøj i såkaldte virtuelle pop up-butikker. Det er den svenske e-detaillist Ellos, som forhandler modetøj til forbrugere i otte lande, der står bag de midlertidige og umiddelbart usynlige...

De fleste brancher i detailhandlen taler om m-handel, hvor de mange mobile muligheder for at koordinere sine salgskanaler i cross channel-strategier, især taler til fordel for mobile tiltag, lige som en nylig undersøgelse fra Forrester viser, at samspillet mellem e-handel...

Det amerikanske varehus Bloomingsdale's giver udtrykket "vinduesshopping" en helt ny betydning. Forbipasserende kunder kan nemlig prøve solbriller ude fra gaden - og det vel at mærke uden at have brillemodellerne fysisk i hænderne. Lige nu består butiksfacaden hos Bloomingdale's på Lexington Avenue i New York af seks...