Retailblog

I forbindelse med årets internationale, detailhandelskonference World Retail Congress til september, som i år finder sted i London, uddeles Retail Innovation Award 2012 til en stor prisuddeling: World Retail Awards 2012.   Retail Institute Scandinavias internationale netværk Ebeltoft Group sidder med i juryen, der allerede nu...

Fra d. 14.-29. maj har de svenske forbrugere mulighed for at m-handle modetøj i såkaldte virtuelle pop up-butikker. Det er den svenske e-detaillist Ellos, som forhandler modetøj til forbrugere i otte lande, der står bag de midlertidige og umiddelbart usynlige...

De fleste brancher i detailhandlen taler om m-handel, hvor de mange mobile muligheder for at koordinere sine salgskanaler i cross channel-strategier, især taler til fordel for mobile tiltag, lige som en nylig undersøgelse fra Forrester viser, at samspillet mellem e-handel...

Det amerikanske varehus Bloomingsdale's giver udtrykket "vinduesshopping" en helt ny betydning. Forbipasserende kunder kan nemlig prøve solbriller ude fra gaden - og det vel at mærke uden at have brillemodellerne fysisk i hænderne. Lige nu består butiksfacaden hos Bloomingdale's på Lexington Avenue i New York af seks...

Gamification Dealhunting Off/Online Sociale nichenetværk Behavioral Targetting  –> de fem største digitale trends lige nu, ifølge Marie-Louise Jonsson, strategisk direktør i reklamebureauet Envision. Til seminaret ”Tænk før du digi-taler” i Aarhus præsenterede hun de fem fænomener. Få her en kort introduktion til...

Bruuns pop-up Bazaar, Bibi Wearhouse og Designa templet – resultatet af tre kreative alliancer mellem kunstnerkollektivet Bureau Tours og detaillisterne Bruuns Bazaar, Bibi Chemnitz og Designa Køkken i projektet Sensorial Shopping. Projektets mål var gennem kunstnerisk og kreativ co-creation at udvikle...

Den innovative, amerikanske highend-stormagasinkæde Neimann Marcus er netop begyndt at afprøve seneste skud på kædens app-stamme: Den nye NM Service-app, der har til hensigt at sætte kædens butikspersonale i stand til at interagere mere personligt og kvalificeret med kunderne gennem...

Den uafhængige organisation for brandbedømmelse Consumer Superbrands har netop offentliggjort sin årlige rangliste over de mest populære brands blandt britiske forbrugere. B&O løber fra Lego Undersøgelsen, der opererer med kriterierne omdømme, markedsandel, innovation, anerkendelse og CSR, byder i år på et højdespring...