Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få indblik i de nyeste trends indenfor retail samt de bedste tilbud på konferencer, studieture, trendudgivelser og brancherapporter.

Det hjemmelavede måltid er trængt. Færre og færre danskere laver mad og dem, der gør bruger mindre tid på det. Hvad skyldes det og hvilke muligheder åbner det for dagligvarebutikkerne? Det giver vi nærmere på i denne artikel....

Forskellige generationer kræver forskellige tilgange, hvis de skal tiltrækkes og fastholdes som kunder. For den store generation af Baby Boomere gælder det om at tilbyde kvalitetsprodukter og endelig ikke træde dem over tæerne, mindre tilgivende generation findes nemlig ikke....

Den 22. marts 2023 uddeles årets Retail Customer Awards i forbindelse med vores detailhandelskonferencen Refresh Retail. Retail Customer Awards hylder detailhandlens dygtigste kæder ifølge kunderne, og er den største af sin art herhjemme. I alt uddeles syv priser og kunderne...

Patagonia forener højlydt aktivisme med kommerciel succes og har bl.a. opfordret sine kunder til IKKE at købe deres tøj. Hvorfor dog? det kan du blive klogere på i dette eksklusive interview med deres Head of Retail....

Aldis lukning kan vende op og ned på magtforholdene i dansk dagligvarehandel og betyde at førstepladsen, når det gælder markedsandele, vil gå til en ny aktør. Det er konklusionen i denne analyse, der tager udgangspunkt i historiske erfaringer og kædernes...

Butikstorve flydt med mennesker, summen af liv i gaderne. Levende bymidter er ønskescenariet for de fleste danske handelsbyer. Men for mange af dem er det desværre ikke virkelighed - tværtimod. Heldigvis kan man gøre meget for at bringe livet tilbage...

- Jeg tror ikke på omnichannel. Finn Poulsen har aldrig været bange for at gå imod strømmen, og det gør han også i sit syn på omnichannel. Læs hvorfor i dette interviewet med BESTSELLER-direktøren, hvor han også fortæller, hvorfor den...

Når vi siger bæredygtighed i retail, tænker du sikkert på energiforbrug, emballage, materialer, produktionsforhold osv. Men i virkeligheden er den vigtigste komponent i en grøn omstilling, data. Uden data ingen indsigt i de processer, der skal gøre din virksomhed grønnere...

Mekaniske dinosaurer og bevægelige nissefigurer, men også levende dyr og levende musik. Over de seneste år er der blevet skruet massivt op for oplevelsesdelen af havecenterkæden Plantorama. I dette interview fortæller strategichef Maj Schøler hvad det handler om....