Retailblog

Vi er måneder inde i finanskrisen, og det har været måneder præget af dystre budskaber. På et tidspunkt får forbrugerne nok, de er mæt af dystre historier og udsalgsskilte, der er hængt op i desperation. Derfor gælder det om at...

Nu kan du flå unødig plastic- og pap-emballage af varerne og efterlade det i butikken hos Tesco i Storbritannien. Meningen er ikke blot at hjælpe forbrugerne af med emballagen, som vi kender det fra Tyskland. Tesco analyserer den efterladte emballage og...

Flere og flere byer markedsfører sig på grønne tiltag, og et af de områder, hvor der er grønne fordele at hente, er den offentlige transport. I San Francisco forsøger Bauer's Worldwide Transportation gennem initiativet Wi-Drive, at lokke ansatte i virksomheder med...

Kildevand på plastikflasker er blevet et hit. Ikke bare herhjemme, men også i USA, hvor amerikanerne dagligt tømmer mere end 30 millioner plastflasker med vand. Af dem bliver kun 14 procent genbrugt. Den Michigan-baserede virksomhed BOXED Water Is Better sælger også...

Åbninger af nye butikker er sjældent særligt inspirerende. Der er lidt pindemadder, et band eller en dj, en tale og lidt hyggelig sniksnak. Når receptionen har lagt sig, så er der ikke mere snak om den. Der er dog virksomheder, der...

Trænger man til en god dosis inspiration, hvad flotte butikker angår, så kan det i den grad betale sig at anskaffe det seneste eksemplar af det trendsættende magasin Monocle. Monocles seneste nummer handler nemlig om retailing, og i bladet kan man...

Aeon Group, der efter eget udsagn er den største detaillist i Japan målt på omsætning, ligger ikke på den lade side, når det gælder den grønne bølge. Selskabet har just åbnet storcentret Aeon Lake Town Shopping Center – et center,...