Retailblog

Tivolier er ikke, hvad de har været. Meget af den magi det besad, da man var barn, forsvinder med alderen. Glæden ved action og eventyr er dog oftest intakt hos voksne, men der skal noget andet end et spøgelsestog eller...

Det er nok de færreste, der egentlig gør sig klart, hvor stor indflydelse teknologier får på alle aspekter af detailhandel de kommende år. Her tænkes der ikke kun på e-handel og rfid, for teknologien rummer en masse fantastiske muligheder, som de...

Det er sæson for årsregnskaber. Årsregnskaber er ofte spændende læsning, men sjældent særligt inspirerende. Her er fokus på tørre tal, fakta, og grafer. Et årsregnskab kan dog gribes anderledes inspirerende an, og det er Audis seneste et eksempel på. Bilproducentens seneste...

Forbrugerne og offentlige institutioner kræver, at detailhandlen reducerer sin miljøbelastning. Senest er emballager kommet i skudlinjen takket være en ny rapport fra den statslige britiske tænketank LGA. Rapporten kommer med bud på, hvordan man kan reducere mængden af husholdningsaffald. Hvert år...

Twitter, Facebook, Myspace osv. er allerede populære redskaber for forbrugerne. De mødes online, udveksler erfaringer, danner præferencer og oploader egne materialer. Derfor kan det undre, at dansk detailhandel ikke gør mere for at møde forbrugerne på disse platforme. En undtagelse er...

Retail Institute Scandinavia aflagde i dag den nye Føtex Food i Århus et besøg, og vi er godt tilfredse med, hvad vi så. Butikken har trægulv, væggene er sorte og varerne er flot eksponerede. Udvalgte steder på reolerne er der opsat...

Internettet har gjort det muligt at hente computerspil, film og musik gratis til stor fortrydelse for mange for både filmselskaber, pladeselskaber og butikker. Men filer, der kan hentes gratis, ikke nødvendigvis lig med tabt fortjeneste. Et godt eksempel på det er...