Retailblog

I en nylig undersøgelse foretaget af Retail Institute Scandinavia i samarbejde med Ebeltoft Group kan det konstateres, at kun 32% af danskerne kan li' at shoppe dagligvarer - og for de 18-34 årige er tallet helt nede på 26%.  Vi har i analysen målt Danmark mod...

Retailtainment dækker over en af de syv globale retail trends, som jeg berører på Børsen Retail Konference den 27. april. De syv trends er identificeret i samarbejde med vores globale samarbejdspartnere i Ebeltoft Group i forbindelse med publikationen Retail Innovations...

Online-retaileren Made.com bruger oplevelser og teknologi som er to af de syv vigtigste drivere for innovation, der gennemgås i Retail Innovations 11. Made.com, der sælger designmøbler til konkurrencedygtige priser, åbnede sidste år deres første showroom i Soho i London –...

Det etiske forbrug har i højere grad fået en plads i bevidstheden hos forbrugerne. Omtankeforbruget forstærkes, og et godt eksempel på en retailer, der opfylder forbrugernes behov for social ansvarlighed ved at benytte genbrugstrenden som det bærende element i deres...

Digitalisering skaber et fornyet behov for menneskelige kompetencer i detailhandlen. Samtidig er empower-kulturen et vigtigt konkurrenceparameter i kampen om at fastholde og tiltrække de dygtige medarbejdere...

Foto: humanhabitat.dk De to iværksættere Ronnie Markussen og Mikkel Kjær har sat sig for at gøre storbyer selvforsynende. Om et par uger åbner de deres første by-farm Impact Farm Copenhagen ved indgangen til Hans Tavsens Park på Nørrebro i København. Impact Farm...

Hvordan kan man få den fysiske butik til at skille sig ud og vinde forbrugernes opmærksomhed på et marked, der i stigende grad trues af nethandel? Én strategi er at fokusere på lokal forankring og tilføre butikken en shopperoplevelse, som...