Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få indblik i de nyeste trends indenfor retail samt de bedste tilbud på konferencer, studieture, trendudgivelser og brancherapporter.

Store skift i kundeadfærden gør, at retailere og brands fremadrettet vil have mange nye KPI’er, de skal holde deres virksomhed op imod. Succes skal nemlig måles på langt mere end salg, konverteringsrater og bundlinje – for sælger man ikke, er...

2020 blev samlet set et overraskende godt år for dansk detailhandel på trods af nedlukninger, restriktioner og usikkerhed. Vi har netop udgivet bogen "Kæder i Dansk Detailhandel 2021", som gør dig klogere på udviklingen i dansk detailhandel - her får...

Når kunderne bevæger sig ind ad døren til byggemarkedet, kigger de i højere og højere grad efter bæredygtige og ansvarlige produkter og løsninger. Fokus er på dels, hvad der er miljømæssigt rigtigt og bæredygtigt for både kloden og dem selv,...

Mens mange brands og retailere under coronakrisen har valgt at intensivere onlineaktiviteterne, valgte det danske sportsbrand Hummel også den anden vej med åbningen af deres første fysiske butikker og har således aldrig drevet fysisk butik i en ”normal” verden. Vi har...

LEGO Koncernen har som alle andre detailvirksomheder været udfordret af midlertidige butiksnedlukninger og restriktioner under coronakrisen. Selvom brandet har nydt godt af den hjemmeøkonomi, der er blomstret op under krisen, hvor mange forbrugere – store som små – har valgt...

Detailhandlen har været stærkt udfordret under coronakrisen. Især modebranchen har set occasions forsvinde fuldstændigt, hvorfor en hurtig omstilling har været essentiel i en tid, hvor festtøj er blevet udskiftet med loungewear og fysiske butiksbesøg erstattet med online browsing. For Bestseller-kæden VERO...

Alle de vante indkøbsvaner er det seneste år blevet udfordret og vendt på hovedet af Covid-19, og online har igennem lange perioder haft monopol. Corona har derfor gjort kunderne stærkt onlinevante, og kundeoplevelserne i den fysiske butik har derfor aldrig...

"Amazon" er et af de største buzzwords i detailbranchen, og det er ikke uden grund, at den amerikanske e-handelsgigant har gjort sig bemærket verden over. Amazon er ikke alene en af de hurtigst voksende ominchannel-virksomheder overhovedet, men også en af...

Corona har været den altdominerende disruptor i 2020 og 2021, og den har givet beauty-branchen, hvad vi kan kalde en makeover. Indre værdier er blevet mere afgørende end ydre, mens også digital innovation har fået lov at blomstre. Få indblik...

Men forbrugernes sundhedsfokus kommer ikke kun til udtryk i form af nærende kost, motion og fysisk sundhed. Under coronakrisen har der netop også været stor bekymring om danskernes mentale velbefindende, og velvære i mere bred forstand vægtes altså højt med...

Forbrugerne higer efter oplevelser, og trangen til at se og gøre nye ting er kun steget stødt i takt med nedlukningernes forlængelser. Bliv klar til genåbningen med lidt inspiration fra Rubio, der i den grad byder på interaktive elementer og...