Som kunde hos Ritual Cosmetics får man en mere personlig oplevelse og en større indsigt i de produkter, man køber. Dermed kan man nemmere finde relevante informationer om de enkelte produkter som fx ingredienser, og man kan nemmere finde andre Rituals produkter, der er relevante for en.
Med indsatsen ønsker Rituals at fremme re- og upsales og i det hele taget knytte sig tættere til forbrugeren. Hele denne forandring er baseret på et nyt avanceret databehandlingssystem leveret af Stibo Systems. Systemet er et såkaldt Multidomain Master Data Management- system (MDM), som samler alt relevant information om både kunder, produkter, leverandører, distributører, forhandlere osv. ét sted og giver dermed Rituals et langt større overblik over, hvem kunderne er og hvilke produkter og produkttyper, de er interesserede i. Dermed kan de forudsige kundeadfærd og sikre, at de rigtige produkter er på lager. De kan skabe en stærkere relation til kunderne og dermed øge salget.
Det konkrete MDM-system som Rituals gør brug af hedder STEP. Det står for Systems Enterprise Platform, og er den centrale enhed, du som retailer kan opsamle og organisere alt data igennem. Det er via STEP, du holder styr på produkter og kunder, og det er også via STEP, at du får unik indsigt i dine kunder, så du kan yde dem en bedre service og knytte dem tættere til dit brand.
STEP er en åben platform, der kan tilpasses din virksomheds behov. STEP er som udgangspunkt enkel, men kan tilpasses med en lang række add-ons og ekstra komponenter helt afhængigt af dine behov. Dermed kan platformen og platformens funktioner vokse sammen med din virksomhed. STEP er intuitiv og enkel at bruge og kan tilgås via tablet, mobil og desktop, og følger dermed med dine medarbejdere.
STEP er cloud-baseret, og det betyder øget sikkerhed, uendelig lagerplads og et langt hurtigere system, der fungerer uden forsinkelser.
Læs mere her.