Værktøjsgigant forbedrer kundetilfredshed med nyt site
Nogle gange skal der ikke så meget til. Den familieejede producent af værktøj og powertools Hilti har forbedret deres kundetilfredshed markant. Det er sket efter et løft af Hiltis onlineunivers, som har betydet et langt hurtigere site med signifikant hurtigere loadtider og langt bedre søgefunktion på tværs af de 100.000 produkter Hilti producerer og distribuerer. Helt konkret blev sitets loadtider forbedret med en faktor 20 og er nu under 2 sekunder.
Baggrunden for de gladere kunder er et nyt databehandlingssystem leveret af Stibo Systems, der samler alt data og behandler det på en langt mere effektiv måde. Det betyder, at Hilti kan blive ved at håndtere store mængder af data og tilføje ny uden at deres systemer bryder sammen eller går i stå. Det har gavnet medarbejderne, der langt nemmere kan finde rundt i systemerne, og det har gavnet kunderne, der oplever bedre service.
Systemet er et såkaldt product information management system (PIM). Dem findes der mange af, men det, der kendetegner Stibos udgave af det, er, at det er nøje tilpasset de behov, man som retailer har. Hele brugerfladen med workflows, dashboards osv. er yderst intuitivt og udviklet med henblik på at give retailere så enkelt og detaljeret et overblik som muligt.
Systemet gør det muligt lynhurtigt og uden risiko for fejl at tilføje, ændrer og fjerne produkter fra porteføljen ligegyldigt hvor stor den er, og hvor mange touch points den involverer. PIM er skalerbart og fleksibelt og kan tilpasses, så det passer til både store og små retailere inden for alle brancher. Det er baseret på best-practice fra næsten 200 forskellige cases, som Stibo har arbejdet med.
Læs mere her.