Trendspottingsite åbner pop up-butik for Gap

Trendspottingsite åbner pop up-butik for Gap

gap-cool-hunting-pop-up-butik

Trendspottingsitet Cool Hunting, som skriver om alt fra design til teknologi og kultur, viser nu sin kunnen gennem en fysisk butiksoplevelse, der er skabt i samarbejde med Gap, som er en af de allerstørste aktører i verden inden for beklædning.

Butikken er en pop up-butik, som sælger de absolut mest hippe lokalt designede julegaver til new yorkerne, og sikkert også alle mulige andre nysgerrige, i perioden 19. november 2010 til 2. januar 2011. Pop up-butikken ligger på 680 Fifth Avenue i New York i Gaps projektlokaler ved siden af Gap-flagskibet.

Permanent pop up-butik
Projektlokalerne er en form for permanent pop up-butik, og Gap bruger den som ramme om samarbejder med skiftende designere og brands baseret på sæsonaktuelle og kulturelle begivenheder. Andre samarbejder har fx udmøntet sig i ”Crunch Fitness Lab”, der visualiserede sundhedstrenden og opfordrede folk til en sundere livsstil, og projektlokalerne har også udstillet balkjoler kreeret af unge upcoming designere.

Det nyeste indhold i Gaps pop up-rum er altså resultatet af et samarbejde med Cool Hunting. Alle produkterne er nøje udvalgt af Cool Huntings redaktører. Den redaktionelle tankegang manifesteres fysisk i en kurateret shoppingoplevelse, hvor alt er sammensat efter Cool Hunters principper om, hvad der er hot: innovativt design, godt (kunst-)håndværk og produkter produceret med omtanke for sociale og miljømæssige sammenhænge.

ch-for-gap-2-thumb-675x450-24883

Butikken sælger alt fra limited edition-chokoladebarer til skateboards og ure. Interiøret er designet af en lokal New York-designer, og musikken fra butikkens højttalere er lavet af lokale musikere. Butikken er indrettet i overensstemmelse med dens fokus på håndværk, så den er vinterhyggelig og blander det moderne og det rustikke. Der er træpaneler, antikke persiske tæpper, lysekroner og træ – og unikke kunstinstallationer.

Fokus på det lokale og på håndværk
Pop up-butikken fungerer som et levende billede på, hvad der er oppe lige nu, fuldstændig på tværs af produktkategorier og kun med fællesnævnerne ”gaver” og ”lokale New York-designere”. Der er fokus på produkter, som kun fås i en limited edition, hvilket bidrager yderligere til at skabe hype om pop up-butikken.

– Cool Hunting handler om at ære designere og kunstnere, som omfavner rigtigt håndværk, siger Josh Rubin, grundlægger og chefredaktør for Cool Hunting i en pressemeddelelse.

– Det er fantastisk at indgå partnerskab med Gap om at tilbyde en platform for så mange talentfulde New York-kunsthåndværkere og visionære personligheders arbejde. Butikken tilbyder vores dedikerede fans og shoppere et fysisk sted at opleve den ekstraordinære kreativitet, som inspirerer vores site. Jeg har selv lyst til at beholde et eksemplar af hvert produkt, siger Rubin.

Pop up-butikken kommer også til at danne ramme om forskellige begivenheder, som sætter spot på særlige designere og produkter frem til lukningen af butikken 2. januar. Begivenhederne annonceres på Gaps fanside på Facebook og på Twitter, og her kan friends og followers få besked om specialtilbud, invitationer osv.

ch-for-gap-4-thumb-676x450-24885

Der er flere tidstypiske  og fremtidige trends ude at gå i samarbejdet mellem Gap og Cool Hunter: 

– Det strategiske samarbejde mellem to aktører og resultatet: en shoppingoplevelse, hvor to samarbejdende brands tilfører hinanden værdi. Man kunne forestille sig en detaillist, som udvider sit kernetilbud og sin butiksoplevelse ved at tilføre dem andre relevante brands’ produkter eller serviceydelser. Det giver kunden convenience i form af one stop-shopping og et kurateret univers, hvor produkter og servicer er nøje samstemt og udvalgt – ligesom en kurator ville gøre det på en kunstudstilling.

– Det fleksible butiksrum, som konstant skifter indhold og derfor hele tiden byder forbrugeren på nye oplevelser. Herunder også det tidsbegrænsede aspekt ved pop up-butikken, som ansporer de nysgerrige forbrugere til at gå derhen, før det er for sent.

– Fokus på det lokale – her i form af lokale designere og små virksomheder.

– Fokus på håndværk. En stærk trend særligt inden for luksusområdet, hvor fortællingen nu er, at vi godt må købe noget lækkert, hvis det er håndlavet eller på anden måde udtryk for godt håndværk, fordi det betaler sig i længden og på sigt betyder, at vi køber færre mængder, og fordi godt håndværk er evigt aktuelt og holder værdien.

ch-for-gap-15-thumb-676x450-248961

Læs mere om pop up-butikken her.


Kategorier:
,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar