Skip to main content

Retail+

Retail+

TEMA – AI I RETAIL: Robotter holder styr på hylderne og sparer retailere milliarder

I USA alene koster tomme hylder, udsolgte varer og produkter, der ligger forkert hvert år retailerne knap 600 mia kroner i tabt salg. Det viser en undersøgelse fra NielsenIQ ifølge CNBC. Det tal kan reduceres markant vha. af AI-drevne robotter, der suser rundt på butiksgangene og på lageret og sikre at hylderne er fyldte og at varerne ligger som de skal. Når man går rundt og leder efter mælk, æg og brød hos det amerikanske supermarked Schnucks, der har 112 butikker i delstaten Missouri, risikerer man at løbe ind i robotten Tally, der gør sine ture mellem butikkens mange gange. Den hvide, magre robot holder høfligt tilbage og venter pænt på at kunden er passeret, før den fortsætter sin færd langs hylderne. Tallys opgave er at scanne de mange kilometer varerhylder…

Interview Nyt Syn: Nærvær og god tid skaber den gode oplevelse

Nyt Syn havde lidt af en fest, da årets Retail Customer Awards løb af stablen til vores store Refresh Retail-konference d. 14. marts i år. Den frivillige optikerkæde løb nemlig med to priser: Årets Marketingpris, og den prestigefyldte pris som …

Interview Nyt Syn: Nærvær og god tid skaber den gode oplevelse

Nyt Syn havde lidt af en fest, da årets Retail Customer Awards løb af stablen til vores store Refresh Retail-konference d. 14. marts i år. Den frivillige optikerkæde løb nemlig med to priser: Årets Marketingpris, og den prestigefyldte pris som …

Ny rapport: Generation Z: Fællesskabsorienterede individualister

Fremtiden tilhører Generation Z. Den unge generation, der er født i perioden 1995-2010 vil i løbet af de næste par udgøre størstedelen af arbejdskraften og sidde på størstedelen af forbruget. Generationen adskiller sig fra de øvrige generation…

Sponseret: Annoncemarkedet er under forandring og retailerne har en kæmpe indtjeningsmulighed

I samarbejde med Adform Annoncer og marketing er normalt noget, der hører til på udgiftssiden hos en retailer. Men ikke længere. Hos dygtige retailere, der formår at udnytte et annoncemarked under hastig forandring, udgør annoncer og marketing …

TEMA – AI I RETAIL: Sådan vil AI forandre retail

Der findes et før og et efter AI. Det gælder alle brancher, og det gælder i den grad også retail, hvor alt fra rekruttering til lagerstyring, betaling og butiksindretning vil blive påvirket af den ny teknologi. Mange eksperter taler om AI som d…

Ny undersøgelse: Danske forbrugere er blevet omnichannel

Danske forbrugere bliver mere og mere omnichannel. Det fremgår af vores seneste undersøgelse af danskernes fortrukne indkøbskanaler. Her svarer et relativt markant flertal, at de fortrækker at handle både på nettet og i de fysiske butikker. Og …

Leder

Klædt på til fremtiden

Hos Retail Institute Scandinavia brænder vi for retail og forbrugeradfærd, og det har gjort os til førende eksperter på området. Vi skaber værdi for vores medlemmer og kunder ved at hjælpe dem til vækst gennem viden, indsigt og erfaring.

Det sker

Det sker

  • Trendseminar

    Maj 2024

    Tilmeld dig årets Trendseminar i København eller Århus

  • Ny Bog

    Læs her

    Ny udgivelse af Danmarks Største Shoppingcentre

  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i Central Europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan, du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

medlem

medlem

Retail Institute Scandinavia

Vi er et videnshus med ekspertise i retail. Hos Retail Institute Scandinavia brænder vi for retaiI og forbrugeradfærd med mange års erfaring indenfor begge områder. Vi skaber værdi for vores medlemmer og kunder ved at hjælpe dem til vækst gennem viden, indsigt og erfaring. Vores kunder er fremtidssynede og innovative retailere, brands og leverandører hertil, og vi hjælper og rådgiver gennem et tæt, åbent og naturligvis fortroligt samarbejde med forståelse for vores partneres position og strategi.

Med på de nyeste trends

Gennem dataindsamling, analyse, monitorering og inspiration fra udlandet – lokal viden i kombination med globalt udsyn – holdes vores medlemmer konstant opdateret på de nyeste trends og tendenser inden for retail og forbrugeradfærd. Professionelle aktører i dagligvare- og detailbranchen får med et medlemskab en sparringspartner, der har et dybdegående kendskab til udfordringerne på den globale detailhandelsscene.

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop