Skip to main content

Retail+

Retail+

Sådan vil AI forandre retail

Der findes et før og et efter AI. Det gælder alle brancher, og det gælder i den grad også retail, hvor alt fra rekruttering til lagerstyring, betaling og butiksindretning vil blive påvirket af den ny teknologi. Mange eksperter taler om AI som den fjerde industrielle revolution – efter dampmaskinen, samlebåndet og computerchippen ­– og de forudser, at teknologien vil ændre grundlæggende på den måde vi producerer, forbruger og driver forretning på. Nogen har sågar sammenlignet betydningen af AI med opdagelsen af elektriciteten eller sågar ilden! Under alle omstændigheder er AI en teknologi man ikke kan sidde overhørig, hvis man vil være en del af fremtidens retail. Største effekt af AI-investeringer Præcis hvordan AI vil påvirke retail er imidlertid til diskussion…

Interview Nyt Syn: Nærvær og god tid skaber den gode oplevelse

Nyt Syn havde lidt af en fest, da årets Retail Customer Awards løb af stablen til vores store Refresh Retail-konference d. 14. marts i år. Den frivillige optikerkæde løb nemlig med to priser: Årets Marketingpris, og den prestigefyldte pris som …

Daglivarer, briller og gør-det-selv lokker danskerne ned i butikken

86 pct. af danske forbrugere foretrækker at købe deres dagligvarer i fysiske butikker.  Kun tre procent foretrækker at handle dagligvarer på nettet, mens elleve pct. foretrækker at handle både fysisk og digital dagligvarehandel. Det viser en ny…

Ny rapport: Generation Z: Fællesskabsorienterede individualister

Fremtiden tilhører Generation Z. Den unge generation, der er født i perioden 1995-2010 vil i løbet af de næste par udgøre størstedelen af arbejdskraften og sidde på størstedelen af forbruget. Generationen adskiller sig fra de øvrige generation…

Sponseret: Annoncemarkedet er under forandring og retailerne har en kæmpe indtjeningsmulighed

I samarbejde med Adform Annoncer og marketing er normalt noget, der hører til på udgiftssiden hos en retailer. Men ikke længere. Hos dygtige retailere, der formår at udnytte et annoncemarked under hastig forandring, udgør annoncer og marketing …

Ny undersøgelse: Danskerne får mere end 25 mia. kroner tilbage i skat, men kun en lille del vil blive brugt i detailhandlen

I samarbejde med Norstat Hvad ville du gøre, hvis der pludseligt dumpede 20.000 kroner ind ad døren fx i form af overskydende skat. Ja, er du som danskerne er flest, ville du agere med snusfornuft og spare de mange penge op eller bruge dem til …

Ny undersøgelse: Danske forbrugere er blevet omnichannel

Danske forbrugere bliver mere og mere omnichannel. Det fremgår af vores seneste undersøgelse af danskernes fortrukne indkøbskanaler. Her svarer et relativt markant flertal, at de fortrækker at handle både på nettet og i de fysiske butikker. Og …

Leder

Klædt på til fremtiden

Hos Retail Institute Scandinavia brænder vi for retail og forbrugeradfærd, og det har gjort os til førende eksperter på området. Vi skaber værdi for vores medlemmer og kunder ved at hjælpe dem til vækst gennem viden, indsigt og erfaring.

Det sker

Det sker

  • Trendseminar

    Maj 2024

    Tilmeld dig årets Trendseminar i København eller Århus

  • Ny Bog

    Læs her

    Ny udgivelse af Danmarks Største Shoppingcentre

  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i Central Europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan, du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

medlem

medlem

Retail Institute Scandinavia

Vi er et videnshus med ekspertise i retail. Hos Retail Institute Scandinavia brænder vi for retaiI og forbrugeradfærd med mange års erfaring indenfor begge områder. Vi skaber værdi for vores medlemmer og kunder ved at hjælpe dem til vækst gennem viden, indsigt og erfaring. Vores kunder er fremtidssynede og innovative retailere, brands og leverandører hertil, og vi hjælper og rådgiver gennem et tæt, åbent og naturligvis fortroligt samarbejde med forståelse for vores partneres position og strategi.

Med på de nyeste trends

Gennem dataindsamling, analyse, monitorering og inspiration fra udlandet – lokal viden i kombination med globalt udsyn – holdes vores medlemmer konstant opdateret på de nyeste trends og tendenser inden for retail og forbrugeradfærd. Professionelle aktører i dagligvare- og detailbranchen får med et medlemskab en sparringspartner, der har et dybdegående kendskab til udfordringerne på den globale detailhandelsscene.

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop