$Kirsten Funk$
4 retail-trends, der ændrer spillet i 2025
Hvordan kommer du på forkant med forbrugernes forventninger og opdager (måske) nye forretningsmuligheder? Tag et kig på de fire nøgle-trends, der innoverer detailhandlen netop nu.
Vi lever i konstant forandring i øjeblikket. Verden kan se helt anderledes ud morgenen efter, vi lagde os til at sove. Og vi mennesker reagerer forskelligt på forandringer. Hvis det hele bliver for overvældende, søger vi tryghed og forståelse, mens vi andre gange forsøger at distrahere os selv med adspredelser og oplevelser. Det kommer også til udtryk i shopping-situationer. På den ene side forventer kunderne smart teknologi som en bekvem genvej til det rigtige køb. De stiller samtidig krav om bæredygtighed og at kunne spejle sig i brandets værdier. Og så vil de gerne overraskes og kunne socialisere udover den transaktionelle interaktion. Så selvom vi automatisk tænker innovation som noget med teknologi, så handler fornyelsen også om kreativitet, menneskelige relationer og ikke mindst vores planet.