5 hurtige til Fredrik Nilsson – CEO, LAKRIDS BY BÜLOW

5 hurtige til Fredrik Nilsson – CEO, LAKRIDS BY BÜLOW

FREDRIK R. NILSSON

CEO, LAKRIDS BY BÜLOW

Fredrik R. Nilsson er adm. direktør i LAKRIDS BY BÜLOW. Firmaet er stiftet i 2007 af Johan Bülow, som i dag er kreativ direktør i selskabet. Fredrik R. Nilsson, som har en baggrund hos Nestlé og Nespresso, kom til LAKRIDS BY BÜLOW i 2017, hvor han har accelereret virksomhedens internationaliseringsstrategi. I dag udgør det danske marked mindre end en tredjedel af omsætningen, hvor det bare i 2017 var hele 55 pct.

1. HVAD SER DU SOM DETAILHANDLENS STØRSTE MULIGHEDER NU OG FREMOVER?

“Hos LAKRIDS BY BÜLOW arbejder vi med sanser og følelser, så den fysiske kontakt til vores kunder er helt essentiel. Det at kunne dufte, smage og føle lakridsen på tæt hold er noget helt specielt, og sampling har været en vigtig del af vores brand fra allerførste dag i vores første butik på Bornholm i 2007. Det er kun i fysisk retail, man kan få den fulde oplevelse af vores produkter, og mødet med kunder i vores egne butikker og hos vores forhandlere er et vigtigt touchpoint for udbredelsen af vores brand og produkt, særligt på markeder uden for Danmark.”

2. HVAD SER DU SOM DETAILHANDLENS STØRSTE UDFORDRINGER NU OG FREMOVER?

“Hvis man lader virksomhedens behov frem for forbrugernes behov diktere udviklingen, går det galt. Vi oplever eksempelvis, at vores kunder gerne vil helt tæt på og tage del i vores produktudvikling. Det vil vi gerne imødekomme, og derfor arbejder vi kontinuerligt med at gøre det til en del af oplevelsen, når man besøger os – at vi insisterer på at få feedback.”

3. HVAD GØR I FOR AT IMØDEKOMME FORBRUGERNES STIGENDE BEVIDSTHED OG ØNSKE OM BÆREDYGTIGHED?

“Vi vil gerne leve op til de krav, vi selv og vores kunder har til en ansvarlig virksomhed. Vi tænker bæredygtighed ind i alle led af vores produktion. Blandt andet er vores bøtter lavet af 100 pct. genanvendt plastik, og vores fabrik kører på 100 pct. grøn energi. De små detaljer og justeringer er ikke altid synlige, men de er en del af vores daglige udvikling og kreative processer. Vi kører i øjeblikket en test sammen med Dansk Retursystem, hvor kunder kan aflevere deres tomme emballage tilbage i udvalgte danske butikker, hvorved de bliver genanvendt som fødevareplast. Testen har til formål at undersøge kundernes adfærd og prioritering, når det kommer til genanvendelse.”

4. HVORDAN STYRKER I SAMSPILLET MELLEM JERES BUTIKKER ONLINE OG OFFLINE?

“Vi har i år lanceret et koncept ved navn LAKRIDS LOVERS, hvor vi for første gang kan genkende kunder på tværs af vores egne kanaler. Vi har udviklet konceptet med det benspænd, at vi ikke ønskede at udvikle et loyalitetsprogram med endnu et plastikkort. Med LAKRIDS LOVERS ønsker vi at skabe verdens største smagspanel og invitere vores kunder helt tæt på vores produktudvikling ved at tilbyde dem at teste helt nye smagsvarianter ved hvert køb online og offline. Til gengæld opfordrer vi dem til at dele deres mening ved hjælp af online spørgeskemaer, som kan tilgås ved QR-koder på produkterne. Kundernes mening er vigtig for os, og det er en kæmpe fordel for os at invitere dem helt tæt på, så vi kan få deres input og gøre dem til en del af udviklingen.”

5. PÅ HVILKEN MÅDE HAR CORONA PÅVIRKET JERES FORRETNINGSSTRATEGI?

“Det har ikke været nemt at navigere i det seneste halvandet år som virksomhed, men vi opnåede gode resultater og formåede at være agile i et ukendt miljø, og det er forcen i LAKRIDS BY BÜLOW. Vi er nysgerrige og finder nye veje, når verden ændrer sig. Vores fokus på digitalisering og e-commerce samt udviklingen af kunderejsen har været helt centralt i denne forbindelse.”

Kom med på Refresh Retail 2022 d. 30. marts og hør mere om, hvordan LAKRIDS BY BÜLOW vil få hele verden til at elske lakrids

Gå ikke glip af, når CEO Fredrik R. Nilsson indtager scenen på årets retailkonference og gør os alle sammen klogere på brandets succeser og udfordringer på deres ekspansionseventyr.


Kategorier:
, , , , , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar