5 hurtige til Thomas Nielsen – Kædedirektør, Coop 365

5 hurtige til Thomas Nielsen – Kædedirektør, Coop 365

THOMAS NIELSEN

Kædedirektør, Coop 365

Thomas Nielsen er kædedirektør for Fakta og Coop365 med i alt 362 butikker. Han har 25 års erfaring med dagligvarer og butiksdrift, hvor han har haft roller i både Coop, Dagrofa og Salling Group. Inden Thomas trådte til som kædechef for Fakta og Coop365, sad han som adm. direktør i Kop & Kande, og han har tidligere også været kæde- og salgsdirektør i Kvickly, kædedirektør i Dagrofa S-Engros og salgsdirektør i Kiwi Danmark.

 

1. HVAD SER DU SOM DAGLIGVAREHANDLENS STØRSTE MULIGHEDER NU OG I FREMTIDEN?

Særligt i vores discountbutikker har vi muligheden for at gøre kundernes indkøb endnu nemmere. Det kan fx være ved at have modet til at tage nogle aktive fravalg af varer, samt ved i endnu højere grad at anvende de digitale muligheder som Scan & betal og relevante personlige tilbud i appen.

2. HVORDAN SER DU DAGLIGVAREFORBRUGEREN UDVIKLE SIG I LØBET AF DE NÆSTE 5 ÅR?

Mangel på tid bliver et issue igen post-corona. Derudover vil kunderne modnes yderligere digitalt og prøve nye løsninger af. De største trends bliver sundhed for kunderne selv, men også for medarbejdere og miljøet. Hvis du ikke tilbyder kunderne sunde og miljørigtige alternativer – men uden den løftede pegefinger – så er du helt enkelt ikke relevant for den fremtidige kunde.

3. HVORDAN VIL COOP 365 POSITIONERE SIG PÅ DET DANSKE MARKED?

Vi er ”grøn discount” – den nyeste kæde, der spirer frem. Vi kommer til at indtage en udfordrer-rolle til de store, etablerede spillere. Vi ønsker er gøre en reel forskel i vores kunders dagligdag. Det kommer til at udfolde sig gennem nogle meget stærke kundeløfter og en række ”grønne” initiativer, fx ti pct. bonus på frugt & grønt oveni konkurrencedygtige priser og gode tilbud.

4. HVORDAN FANGER I FORBRUGERNES OPMÆRKSOMHED PÅ ET MARKED, HVOR KONKURRENCEN OG UDBUDDET ER SÅ STORT?

Ved at indgå i dialog med kunderne på de medier, hvor de er – fx mail, Facebook, Instagram etc.

5. HVORDAN SER FREMTIDENS FORRETNINGSMODEL UD I LAVPRISSEGMENTET?

Der vil sikkert både være traditionel kapitalkædedrift med ansatte butikschefer og franchise-modeller, hvor købmanden skal have penge med på arbejde. Vi tror på det bedste fra de to verdener med vores Partnermodel, hvor vi deler resultatforbedringen med butiks- og souschef – uden de behøver risikere at gå fra hus og hjem.

Vil du vide mere om hvordan Coop 365 vil skabe fremtidens lavprissupermarked?

Kom med til årets dagligvarekonference FMCG Fast Forward d. 4. november og oplev kædedirektør Thomas Nielsen fortælle om ambitionerne med kæden, og hvordan Coop365 vil vinde forbrugerhjerter med et fokus på pris, kvalitet og en grøn linje.


Kategorier:
, , , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar