Skip to main content
  • Forbrugeradfærd | Markedsføring | Trend

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 12/06/2009

Adidas og Kraft gør lidt ekstra for kunderne

kraft
Forleden var der her på bloggen et indlæg om brands, der yder gratis service til brugerne på selskabets hjemmesider, og dermed gør lidt ekstra for kunderne. Den trend fylder meget  for tiden, derfor tager vi tager en del to i dag.

Kraft har for tiden stor succes med kampagnen Share A Little Comfort, hvor brugerne på hjemmesiden, med et enkelt klik på musen, kan donere en pakke Blue Box Mac and Cheese til amerikanske familier i nød. Når man har doneret pakken, kan man med et nyt klik på musen sende en standardbesked besked til sin egen Twitter- eller Facebook-konto, hvor det så fremgår, at man har engageret sig i en god sag. Samtidig opfordres læserne af beskeden til også at donere en pakke Blue Box Mac and Cheese – og dermed også til at besøge Krafts hjemmeside.

Adidas Urban Art Guide
adidas
De senere år er en del kunst flyttet fra gallerierne og museer ud på gaden. Det har både fordele og ulemper. Fordelen er, at gadekunsten er gratis at nyde, mens ulempen er, at den kan være temmelig svær at finde. Det har Adidas heldigvis gjort noget ved.

Adidas har udviklet en iPhone-app, der fungerer som guide over steder i Berlin, hvor der er god street art, som det er værd at ligge vejen forbi. På skærmen kan man se et kort over Berlin, og i kortet er der sat nåle. Hver nål repræsenterer et kunstværk. Man kan klikke på hver enkelt nål, og se et billede af det kunstværk, nålen refererer til. Det gør det let at beslutte sig for, om man vil lægge vejen forbi det. Det eneste andet, der også er tegnet ind på kortet, er Adidas-butikker.

Brugerne kan selv tage billeder af nye kunstværker og oploade dem til Adidas Urban Art Guide-hjemmeside, og dermed bliver de også tilgængelige på iPhone-app’en.

Urban Art Guide er nok et eksempel på en stor virksomhed, som gør en indsats for at gøre verden lidt lettere for forbrugerne. Men Adidas har regnet den ud. Det er jo ikke nogen dum ide at få en masse forbrugere til at gå rundt med Adidas brand i hånden og give dem en god kunstoplevelse takket være brandet.

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop