Skip to main content
  • Artikel | Generation Alpha

$Kirsten Funk$

Dato: 10/06/2025

Alpha bravo! Kom på forkant med den nye generations forbrugere

De er faktisk allerede dine kunder — både indirekte når de påvirker forældrenes indkøb, og direkte, når de shopper for deres egne penge. Vi tager et kig på en dugfrisk undersøgelse af de danske Gen Alpha-børn og giver dig de 5 vigtigste konklusioner.

Vi har længe talt op og ned ad butiksgangene om Generation Z, men lillesøster (eller -bror) står faktisk allerede med fingeren på købsknappen nu — klar til at revolutionere retail-landskabet for os alle sammen. Generation Alpha (Gen Alpha) er født mellem 2010 og 2025, de udgør en fjerdedel af verdens befolkning, og de kommer til at stå for 12 % af det globale forbrug allerede i 2030. Gennem en omfattende undersøgelse blandt Gen Alphas forældre — globalt og i Danmark — har Retail Institute Scandinavia fået et grundigt indblik i, hvad du bør være opmærksom på, hvis du vil gøre dig interessant for den nye generation.

1. De inspireres på digitale platforme og af hinanden”Læg nu den væk et øjeblik!”, er nok den sætning, forældre oftest siger til det lille Alpha-barn. For det allerførste kuld Gen Alpha blev født samme år, som smartphonen blev hvermands- og ikke mindst alle børns eje, og i løbet af de følgende fem

Læs hele indholdet...

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop