Skip to main content
  • Markedsføring

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 23/03/2009

Audis årsregnskab: Fra tørre tal til brandbuilding

audi1Det er sæson for årsregnskaber. Årsregnskaber er ofte spændende læsning, men sjældent særligt inspirerende. Her er fokus på tørre tal, fakta, og grafer.
Et årsregnskab kan dog gribes anderledes inspirerende an, og det er Audis seneste et eksempel på. Bilproducentens seneste regnskab er meget mere end de klassiske fakta. I stedet for at samle informationerne i en pdf, har Audi produceret en hjemmeside, der er dybt fascinerende.
På siden kan man flyve verden rundt, og få beretninger om hvad selskabet har foretaget sig i forskellige lande, i året der gik. Du kan læse og se film om et unikt Audi-center i Rusland, en utraditionel forhandler i Kina og miljøinitiativer i USA.

Der er også en særlig serie, hvor du kan også se interviews og læse historier, der kredser om Audis slogan Vorsprung durch Technik. Operastjernen Juan Diego Flórez fortæller om, hvordan han arbejder med at forfine sin stemme, og Clint Eastwood fortæller om, hvordan hans succesrige karriere som skuespiller og instruktør skyldes, at han altid har sat autenticitet på dagsordnen.

Summen af de mange små historier, der ikke direkte har noget med Audi at gøre ender i sidste ende med at tegne et billede af Audi som et firma, der sætter autenticitet, innovation og menneskelighed på dagsordnen.
Hele den pointe understreges af selve hjemmesiden, der udvider årsrapporten fra at være tør finansiel læsning, med interessere for indviede, til at være noget som menigmand har lyst til at dykke ned i. På den måde får Audi nuværende og potentielle bilejere til at engagere sig positivt i brandet – noget der meget vel kan spille ind, næste gang en bruger skal have ny bil.

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop