Bæredygtighed er en god forretning for byggemarkederne

Bæredygtighed er en god forretning for byggemarkederne

Når kunderne bevæger sig ind ad døren til byggemarkedet, kigger de i højere og højere grad efter bæredygtige og ansvarlige produkter og løsninger. Fokus er på dels, hvad der er miljømæssigt rigtigt og bæredygtigt for både kloden og dem selv, og dertil er det økonomisk sund fornuft for forbrugerne at sætte ind på bæredygtige og økovenlige løsninger til hjemmet, da det sikrer dem et sundere, energibesparende – og dermed omkostningsbesparende – hjem.

Det viser Retail Institute Scandinavias nye whitepaper ”Top trends i byggemarkedsbranchen 2021”, der er eksklusivt for medlemmer, og hvor du bliver klogere på udviklingen i branchen, DIY-kunderne, førende trends og tendenser samt får inspiration fra best practice fra hele verden. Her får du et indblik i én af de trends, man som byggemarkedsaktør skal være opmærksom på netop nu: ”Bæredygtighed sparer penge”.

Er du medlem? Download whitepaperet gratis

Husk at du som medlem af Retail Institute har adgang til et væld af bøger, rapporter og whitepapers i Vidensbanken. Download whitepaperet om byggemarkedsbranchen her.

Er du ikke medlem endnu? 
“Top trends i byggemarkedsbranchen” er eksklusivt for vores medlemmer – læs mere om medlemskabet her, eller kontakt vores director Dorte Wimmer for at høre nærmere.

Bæredygtighed sparer penge

DIY-kunderne søger i høj grad også de bæredygtige løsninger for at sikre et økonomisk forsvarligt hjem. Økoløsningerne kan nemlig spare forbrugerne tusindvis af kroner årligt, og det er udover det ansvarlige aspekt også et godt argument i sig selv. De grønne renoveringsprojekter i de danske hjem kører på fuldt tryk, ikke mindst hjulpet på vej af corona, hvor flere har haft tid og midler til netop at forny boligen, og dette gøres med et grønt omdrejningspunkt for at omkostningsreducere i det lange løb. De tusindvis af boligejere, der i april 2020 sad i kø til at få del i Bygningspuljen, hvor der kunne søges om tilskud til grønne renoveringsprojekter, vidner herom.

Danskerne søger altså i høj grad de grønne løsninger, bl.a. indenfor:

  • Grønne materialer og produkter
  • Modstandsdygtighed
  • Energieffektivitet
  • Automatisering
  • Sundhedsoptimering

Case: Homebase laver grønne områder i butikkerne

Engelske Homebase vil også hjælpe og opfordre forbrugerne til at træffe bæredygtige valg, der både sparer miljøet og pengepungen for unødvendig belastning. Derfor lancerede byggemarkedskæden i oktober 2020 såkaldte grønne områder, der er fyldt med energieffektive og bæredygtige produkter, på tværs af fem butikker i Storbritannien. Områderne skal gøre det lettere for kunderne at finde frem til de bæredygtige og energibesparende produkter, og her kan kunderne finde varer som bl.a. isolering, AAA+-hvidevarer, miljøvenlig maling mm. Dertil kan kunderne også finde informationer, tips og tricks til, hvordan de gør deres hjem mere bæredygtigt, herunder fx hvordan de kan få installeret et smartmeter af deres energileverandør i deres hjem, så de kan holde øje med deres energiforbrug.

Top trends i byggemarkedsbranchen 2021

Whitepaperet er det fjerde i rækken af en god håndfuld branchespecifikke whitepapers, som Retail Institute udgiver løbende i år.

De giver dig:

  • Viden om de største trends og tendenser, der dominerer branchen i 2021
  • Nøgletal og indsigter fra Retail Institutes forbrugerundersøgelser
  • Inspiration fra best practice cases på tværs af den internationale scene
  • Praktiske råd til hvordan din virksomhed imødekommer tendenserne og forbrugernes krav til branchen

Få et overblik over alle udgivelser her.

Som medlem kan du til enhver tid frit downloade whitepapers i Vidensbanken.
Læs bl.a. “Top trends i byggemarkedsbranchen 2021” og “Top trends i beauty & personlig pleje 2021”.

Ikke medlem endnu?

Få det fulde overblik over medlemskabet her eller få et sneakpeak til vores trendrapporter via knappen herunder – og så glæder vi os til måske at høre fra dig!


Kategorier:
, , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar