Bliv klar til 2020 – 6 nye kundetyper i retail

Bliv klar til 2020 med 6 kundetyper

Bliv klar til 2020 – 6 nye kundetyper i retail

Kunderne er og bliver centrum for en succesfuld forretning. Det er dem, der sikrer virksomhedens eksistens både i morgen og i fremtiden. Vi har i vores undersøgelser i forbindelse med udviklingen af bogen ”Refresh Retail 2.0” identificeret seks nye kundetyper på tværs af alder, som retailere bør tage aktivt stilling til, eftersom de netop sætter rammerne for shopping i fremtiden på tværs af fire generationer.

I dette blogindlæg får du indblik i én af kundetyperne, De Travle Convenience-tilhængere.

Hør mere om de 6 nye kundetyper d. 4. februar 2020 på årets retailkonference Refresh Retail.

 

De Travle Convenience-tilhængere

Henover den seneste årrække er der kommet et stort fokus på tid, og hvordan vi bruger den. Danskerne er blevet ekstremt opmærksomme på at optimere deres tid og få det fulde udbytte af den tidsinvestering, de laver. Det store tidsfokus skyldes, at danskerne føler, de har mere travlt end nogensinde før, og tiden skal derfor bruges på det, der er væsentligt for livskvaliteten, mens det overflødige og værdiløse skæres fra i det omfang, det er muligt.De unge forbrugere har travltDet er specielt Generation Y, der føler sig travle, og hele 78 pct. føler, at deres liv er travlere end nogensinde før, hvilket er en stigning på ni pct. fra 2017. De unge generationer oplever, at de har travlt, til trods for, at mange endnu ikke har fuldtidsjob eller børn. Vi vil derfor se en eksplosion i servicer, der hjælper dem med at spare tid ved enten at gøre det mere convenient at handle eller sørge for, at de travle forbrugere ikke skal bekymre sig om at handle overhovedet.De travle forbrugereFå mere viden og indsigter på De Travle Convenience-tilhængere i bogen ”Refresh Retail 2.0”, der udkommer på årets retailkonference d. 4. februar.

Hvordan skal fremtidens retail se ud?

Kom med på årets retailkonference Refresh Retail d. 4. februar, hvor du får:

  • Viden og indsigter på kunderne fra dugfriskt forbrugerstudie
  • Indblik i 6 nye kundetyper og 24 innovative forretningsmodeller
  • Inspiration fra best practice-cases fra verden over
  • Indlæg fra innovative retailere, der allerede har genopfundet forretningsmodellen.

Kategorier:
, , , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar