ellos POP UP

ellos POP UP

Fra d. 14.-29. maj har de svenske forbrugere mulighed for at m-handle modetøj i såkaldte virtuelle pop up-butikker. Det er den svenske e-detaillist Ellos, som forhandler modetøj til forbrugere i otte lande, der står bag de midlertidige og umiddelbart usynlige mobile salgskanaler, som i perioden vil være at finde på 15 forskellige beliggenheder i Sverige.

Det foregår sådan, at man via en gratis mobilapplikation får adgang til at købe en række produkter fra Ellos med sin smartphone – når man vel at mærke befinder sig i et bestemt geografisk område. Et kort på mobilen viser vej til placeringen af den pop up-butik, der er åben. Når, man når frem til destinationen, registrerer mobiltelefonens “geolocation” det, hvormed varer fra Ellos’ sommerkollektion toner frem på telefonens skærm vha. ”augmented reality”. Herefter har man fri adgang til at købe de forskellige designs. For at skabe ”hype” omkring tiltaget får den kunde, som først klikker på en pågældende vare, varen gratis. Derudover får alle 50 procent rabat på én valgfri vare.

Ellos Pop Up” sætter de moderne forbrugeres oplevelseshunger på spidsen ved at skabe en helt ny shoppingoplevelse gennem kombinationen af online m-commerce med fysisk adfærd.

Se her, hvordan det fungerer i praksis:


Kategorier:
, , , , , , ,
1 kommentar
  • Jesper
    Oprettet 10:21h, 23 maj Svar

    Super cool med pop-up shops, men syntes nu alligevel at løsningen ville have været meget bedre og mere fleksibel med QR-koder. Havde Ellos brugt QR-koder fra fx http://www.zumoqr.dk kunne de have udnyttet de dynamiske funktioner som der ligger i systemet og sikkert også få flere handler igennem på deres løsning
    – da forbrugerne ikke behøver at hente Ellos app for at kunne handle…

Skriv en kommentar