Prognosen 2030
Hvordan ser dagligvaremarkedet ud i 2030? Hvilke kæder vinder – og hvem mister terræn?
På FMCG Fast Forward 2025 giver direktør Dorte Wimmer sit bud på de næste fem år i dagligvare- og conveniencebranchen. Prognosen bygger på data, tendenser og brancheindsigt og viser, hvordan omsætning, butiksantal og markedsandele kan udvikle sig.
FMCG 2025 – Vind markedet før det vender
Konference d. 6 nov. 2025 i København
Sæt kryds i kalenderen – FMCG-konferencen 2025 afholdes den 6. november i København.
Det bliver en inspirerende og indsigtsfuld dag med fuldt fokus på FMCG-sektorens mange facetter – fra udfordringer med forbrugernes skiftende adfærd og presset på værdikæden til nye teknologier, innovation og konkurrence på tværs af kanaler.
FMCG-landskabet er i hastig forandring, og vi stiller skarpt på, hvordan aktørerne i markedet navigerer i en kompleks og konkurrencepræget hverdag.
Vores direktør, Dorte Wimmer, giver et overblik over de vigtigste trends og tendenser, og svarer på de spørgsmål, alle stiller:
Hvem formår at vokse? Hvilke strategier virker? Hvor rykker forbrugerne hen? Og hvad skal der til for at stå stærkt – både i dag og i de kommende år?
Glæd dig til en dag fyldt med indsigt, perspektiv og inspiration
Der bliver rig mulighed for at høre fra nogle af de mest spændende og indflydelsesrige aktører i FMCG-sektoren – både retailere og brands – som deler, hvordan de arbejder med at udnytte muligheder og håndtere de udfordringer, markedet stiller.
Du kan blandt andet se frem til:
- Indsigt i de nyeste forbrugertrends og adfærdsændringer
- Konkrete anbefalinger til, hvordan du kan styrke din position i markedet
- Inspiration fra førende FMCG-virksomheder og beslutningstagere
- Skarpe indlæg fra toneangivende profiler i branchen
Konferencen er for alle, der arbejder med eller har interesse for udviklingen i FMCG – på tværs af dagligvare, convenience og branded goods.
FÅ INDSIGT OG INSPIRATION FRA:

Coop er i bevægelse – fremtid og forandring
Thor Skov Jørgensen
Adm. direktør | CEO
Efter et historisk år med nyt ejerskab, svære men nødvendige beslutninger og et øget fokus på kerneforretningen er Coop klar til næste kapitel af sin 158 år historie. Hør hvordan detailgiganten vil generobre sin position – og hvilken rolle Coop skal spille i fremtidens retailmarked. Hvad betyder det for markedet? For konkurrenterne? For kunderne?
Glæd dig til en ærlig og ambitiøs fortælling om en af branchens mest markante turnarounds.

Er der plads til kvalitet og nærvær i en branche presset af pris?
Alfred Josefsen
Adm. Direktør
Hvordan skaber man et madmarked, der både vækker minder og peger fremad? Alfred Josefsen har taget stafetten videre med en ny vision for dagligvarehandlen. Alma er ikke bare et supermarked, men et madmarked, hvor økologi, autenticitet og nærvær er i centrum. Med to butikker i København og en klar ambition om at give danskerne en mere sanselig og ansvarlig indkøbsoplevelse, udfordrer Alma de gængse normer i branchen. Hør om rejsen fra Irma til Alma – og hvordan man bygger en forretning, der både har sjæl og bundlinje.

How ICA drives value and efficiency with AI—without losing the human touch
Hanna Isacson
AI & Automation Manager
How do you implement AI-powered solutions that not only boost efficiency but also create real business value and smarter ways of working? ICA shares insights from its digital transformation journey, where advanced data analytics and artificial intelligence have become integral to the customer experience—from personalized offers to optimized operations. Discover how ICA balances innovation with human insight to maintain customer trust and engagement in a rapidly evolving retail landscape.

WOLT Market: Er det stadig smart at handle selv?
Mikkel Freiesleben
Country General Manager
Wolt Market leverer +5.000 dagligvarer direkte til døren på under 30 minutter. Men de leverer mere end convenience – de udfordrer hele idéen om, hvad din tid er værd.
Hør hvordan Wolt Market vil ændre dagligvarevaner, skille sig ud i markedet og gøre travle forbrugere til loyale kunder.

En prognose: Fremtidens vinderkæder i dansk dagligvarehandel
Dorte Wimmer
Direktør
Hvem vinder, og hvem taber i fremtidens dagligvarehandel? Få et eksklusivt kig ind i krystalkuglen, når Retail Institute Scandinavia præsenterer prognosen for de kommende fem år.
I dette indlæg får du uvurderlig indsigt i, hvordan dagligvarekæderne vil klare sig, og hvem der vinder og taber. Bliv klogere på, hvilke spillere der står stærkest, og hvilke der risikerer at falde bagud – en præsentation, du ikke må gå glip af, hvis du vil sikre din forretnings fremtid!

DET SIGER DELTAGERNE OM VORES KONFERENCER
-
En utrolig spændende og berigende dag på alle måder
– Dorthe Rosenkrans, IKEA -
90% af vores deltagere vil deltage igen
-
“Tak for en rigtig fin konference, det var en fornøjelse at deltage”
-
“Fantastisk dag”
-
“Spændende indsigt i fremtiden”
-
“I gør det godt!”
-
“Godt med tid til at netværke”
-
“Super fedt sat sammen, hvor nogle af talerne havde holdninger i hver deres retning ”
-
“Det var vel nok en vellykket konference!”
-
91% vil anbefale konferencen til andre
Vælg billettype ved at + det ønskede antal frem, inden du vælger “Køb billetter”

FMCG FAST FORWARD KONFERENCE ’25
november 6 kl. 08:30 – kl. 15:30
ARKEN Museum of Contemporary Art
Skovvej 100
2635 Ishøj
Normal priser
3.995,- for medlemmer
4.995,- for øvrige
2.995,- for uddannelsessteder (medlemmer)
3.495,- for uddannelsessteder (øvrige)
Værd at vide
Der er gratis parkering ved Arken
Der er morgenmad og registrering mellem 8.30 og 9.00.
Dagen slutter kl. 15.30
Morgenmad, frokost samt kaffe og kage er inkluderet.
Drikkevarer i løbet af dagen.
Har du allergier eller lign, må du meget gerne skrive til Birgitte Milling på bm@retailinstitute.dk
Afbud modtaget senest 14 dage før konference dagen giver refusion på 60 pct. af konference gebyret. Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konference gebyr.
Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person.
Ved tilmelding giver du tilladelse til at der må tages fotos ved konferencen, som kan bruge til markedsføring.