Forbrugerne er bekymrede for virksomheders brug af data

Forbrugerne er bekymrede for virksomheders brug af data

Der har i medierne de seneste år været flere tilfælde, hvor private data er blevet lækket i uanede mængder, og dette bekymrer i større grad forbrugerne. Der er nemlig en stor bevidsthed omkring, hvilke dataspor, der efterlades på tværs af hele befolkningen. Læs om, hvordan du imødekommer de bekymrede forbrugere i vores nyeste bog Refresh Retail 2.0, og få en bid af indsigterne nedenfor.

På trods af at være erfarne såkaldte digitalister, forholder de danske forbruger sig kritisk til teknologien, dens muligheder og begrænsninger. Næsten hver anden dansker over 59 år (47 pct.), altså Baby Boomers, og fire ud af ti af de 15-19-årige, Generation Z, er bekymrede for virksomhedernes brug af deres personlige data. Der er altså disse to generationer, der mest af alt deler bekymringen.

Generation Z er vokset på de sociale medier. De er digitale indfødte og har tidligt lært internettets spilleregler og stoler ikke blindt på alt, hvad de oplever online, hvorfor de også stiller sig kritiske overfor virksomhedernes behandling af deres data. Baby Boomers derimod er digitale immigranter og er klart den mest tech-skræmte generation. Deres bekymring er drevet af en generel mangelfuld indsigt og mangel på erfaring med det digitale.

Baby Boomers og Generation Z deler bekymringen for virksomheders brug af deres personlige data

”Jeg er bekymret for brugen af mine personlige data”

Generation Z: 15-19 år, Generation Y: 20- 37 år, Generation X: 38-58 år, Baby Boomers: 59-72 år

Bliv klogere på forbrugerne og de forretningsmodeller, der vil vinde dem i fremtiden i den nye bog Refresh Retail 2.0.

Hvordan imødekommer du forbrugernes bekymringer om brugen af deres data? Læs om dette og mere i den nye bog Refresh Retail 2.0, der også giver dig 6 nye kundetyper og de innovative forretningsmodeller, der skal vinde dem nu og i fremtiden.


Kategorier:
, , , , , , , , , , , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar