Forbrugerne stiller høje krav til bæredygtighed

Forbrugerne stiller høje krav til bæredygtighed

Bæredygtighed og ansvarlig detailhandel er på alles læber. Vi står lige nu i en global pandemi, hvor vi oplever store ændringer i forbrugsmønstre og den måde, vi driver forretning på. Den globale sundhedskrise har skabt en erkendelse af, hvor skrøbelig verden og vi som mennesker er, og den har dermed øget forbrugernes bevidsthed om vigtigheden af både social retfærdighed og miljømæssig ansvarlighed. Med andre ord: bæredygtighed er kun blevet vigtigere!

Men hvilken bæredygtig indsats ønsker forbrugerne, og hvilke strategier skal retailere anvende for at imødekomme kundernes stigende krav og bekymringer på området?

Deltag på vores globale webinar om bæredygtighed

I vores nye, globale rapport ”Sustainable Brands & Retail”, der er udviklet i samarbejde med vores internationale partnere i Ebeltoft Group, sætter vi fokus på bæredygtig og ansvarlig retail med vores nye, internationale bæredygtighedsundersøgelse. Rapporten præsenteres på vores globale webinar, der er eksklusivt for medlemmer, d. 11. marts – og alle deltagere får tilsendt rapporten efterfølgende.

Er du ikke medlem endnu?

Webinaret og rapporten er eksklusivt for vores medlemmer. Men du kan stadig nå at melde dig ind inden webinaret.

Det er tid til bæredygtig forandring – men hvordan?

Bæredygtige og ansvarlige forretningsmodellerer ikke længere en niche. Det er blevet altafgørende at tage de miljømæssige og sociale udfordringer seriøst og omfavne dem i din forretningsmodel. Du hører mere om hvorfor og hvordan til det globale webinar.

Hør bl.a. fra det bæredygtige modebrand ECOALF

Det spanske modebrand ECOALF ønsker at ændre forbrugernes perspektiv og forbrug af mode. Brandet sælger højkvalitetsmode og -accessories med et tidløst design, der mindsker behovet for at forny sin garderobe hver sæson. ECOALF arbejder hårdt for at øge kundernes bevidsthed om, hvordan vores nuværende tøjforbrug forårsager et overdrevent brug af naturressourcer, og promoverer aktivt genanvendelse og genbrug. Fx investerer brandet massivt i R&D og har bl.a. udviklet tekstilmateriale af genbrugte plastflasker, gamle fiskenet, kaffegrums, bruge bildæk og meget mere.

Du kan høre om ECOALF på vores ”Sustainable brands & retail”-webinar d. 11. marts, når Javier Goyeneche, Founder & President af ECOALF, fortæller meget mere og brandet og dets bæredygtige forretningsstrategi.


Kategorier:
, , , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar