Skip to main content
  • E-handel | Forbrugeradfærd | Mærkevareproducenter | Markedsføring | Trend

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 08/12/2009

Gør forbrugeren til meddesigner – og gør hende loyal over for dit brand

I en tid, hvor mode handler om at udtrykke originalitet og evne til at udtrykke personlighed, er flere modeforhandlere begyndt at involvere kunden som medproducent. Franske Golden Hook er en af disse butikker.

Fans af strik kan takket være Golden Hook designe deres egne huer og tørklæder – og vælge en fransk bedstemor, der skal strikke det. På hjemmesiden kan brugeren nemlig vælge mellem flere venligt udseende ældre damer (alle rigtige bedstemødre), der sidder med deres strikketøj og smiler imødekommende og tandløst til brugeren. De er alle blevet trænede til at strikke efter Golden Hooks principper og står klar til at producere så snart, de får en bestilling.

bestemc3b8dre

Kunden står som sagt selv for designet og kan med webstedets designprogram selv vælge formen, farven og detaljerne på huen.

designprogram

Golden Hook giver altså forbrugeren mulighed for at skabe et originalt stykke tøj, der viser omverdenen, at hun kreativt har deltaget i designprocessen. Samtidig giver hjemmesiden – ved brug af sociale medier – hende mulighed for at udstille hendes evner og personlige styling online. Hun kan f.eks. uploade billeder af sig selv med huen eller tørklædet i et visuelt community, der består af andre tjekkede mennesker alle iført Golden Hook-tilbehør.

I fremtiden vil vi se endnu flere eksempler på, at kunden bliver involveret som medskaber af sine produkter. Co-creating, som trenden hedder, er en måde at dedikere forbrugeren til brandet på, fordi der ikke er tale om et hurtigt og tilfældigt forbrug, men noget der kræver involvering og refleksion. Co-creating kan etableres på forskellige måder, til forskellige segmenter og i forskellige prisklasser. F.eks. har Louis Vuitton gjort det muligt at få isat sin personlige signatur i de eksklusive tasker, og hos Nike kan forbrugeren designe sine egne sneakers.

NRF_new_york2010

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop