Skip to main content
  • Analyse | Artikel | Butikker

Dorte Wimmer
Dato: 17/09/2025

Gulvet er guld!

Derfor bliver butikken centrum for næste vækstbølge

Alle taler om AI, onlinehandel og personalisering – men bag kulisserne er en stille revolution i gang. Nye data viser, at butikken igen er blevet centrum for vækst, innovation og kundeloyalitet.

Fra luksusmærker i Chamonix til dagligvaregiganter i Paris og apoteker i Tel Aviv peger de mest succesfulde retailere på samme konklusion: Den fysiske butik er ikke død – men den kræver noget helt andet end før.

Spørgsmålet er: Hvem tør tage de hurtige beslutninger, der skal til for at udnytte muligheden?

Data, beslutninger og vækst – hvorfor butikken er mere end murstenButikken slår igen, og denne gang er det ikke som modpol til det digitale, men som motor for hele forretningen. En ny analyse fra Bain & Company—fremvist på NRF i Paris—viser, at 75 % af topledere planlægger en større butiks­transformation inden for de næste to år.

Det er ikke kun kosmetiske opgraderinger; målet er et hybridt format, hvor butikken genererer nye dataaktiver og kobler handel med media, underholdning og personalisering. Det giver mening, når man ser, at de tre vigtigste kundecentrerede prioriteter er produkt-tilgængelighed (56 %), prisintegritet (53 %) og stærkere engagement (45 %).

Omtrent halvdelen af retailer forventer jf. undersøgelsen ovenikøbet, at investeringer i butiksteknologi

Læs hele indholdet...

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop