Skip to main content
  • Beklædning | Butikker | Forbrugeradfærd | Mærkevareproducenter | Trend

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 13/11/2009

High street-mode med (blonde)kant

Til februar kan du opleve et modeeksperiment: Bianco Footwear og Hummel lancerer i samarbejde en ny skokollektion, der forener high street fashion med det retro-inspirerede streetwear-look, som Hummel repræsenterer.

Resultatet vil blandt andet være sneakers med leopardprint og blonder samt højhælede sko med gummikilehæle. Ifølge Bianco vil hver sko være et unikaprodukt, da sålerne er smeltet sammen af små stykker forskelligfarvet gummi – faktisk vil ikke engang de to sko af et par være identiske. Virksomhederne definerer selv kollektionen som “Når fashion møder hooligans”, idet der designmæssigt skabes referencer til både glamourøs high fashion og cool sportswear.

wedge-leopard

Begge virksomheder har det til fælles, at de begge er solide og succesfulde repræsentanter for dansk mode. På nuværende tidspunkt er Bianco repræsenteret med mere end 160 butikker i syv europæiske lande, hvor de sælger modesko ud fra  high street-baserede ‘demokratiske’ principper om, at modesko skal kunne købes af alle. 

Hummel, der er ejet af Christian Stadil, er et gennemført dansk sportsbrand og kendt for sit retroinspirerede sportstøj og sine mange CSR-initiativer, der grundlæggende handler om at skabe god karma.

Gennem samarbejdet med Hummel viser Bianco en anderledes måde at co-brande sig på, end vi f.eks. tidligere har set med H&M, der har tradition for at skabe særlige kollektioner med high end-designere som f.eks. Karl Lagerfeld, Victor & Rolf og Stella McCartney. Dermed åbner Bianco døren op for en ny måde at samarbejde med eksterne designere på: En måde, der ikke alene er baseret på et 100 procent dansk samarbejde, men som måske også bedre vil imødekomme de nye forbrugertendenser, der er opstået i kølvandet af finanskrisen. I stedet for at gøre en – for mange – uopnåelig designer tilgængelig og dermed sælge illusionen om overdreven luksus i en tid, hvor overforbrug har meget negative konnotationer, lægger Bianco med sin nye kollektion op til at hylde værdier som sport, gademode, nyskabelse og kreativitet.

NRF_new_york2010

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop