Skip to main content
  • Mode | Retailkoncept | Trend

Forfatter: Stine Berg Ytzen
Dato: 02/01/2024

Hold øje med: Sporty & Rich

Det kan være svært at afgøre, hvor man skal begynde, når det handler om  Sporty & Rich.

Ja, faktisk er det vanskeligt overhovedet at definere brandet, der dækker et bredt spektrum af mode, livsstil, sundhed og streetwear og mest af alt fungerer som det fællesskab, flere og flere forbrugere efterspørger.

Lad os starte med begyndelsen. Sporty & Rich blev nemlig ikke født som et modebrand, men som en såkaldt moodboardprofil i 2015 på det sociale medie Instagram. På profilen delte grundlægger Emily Oberg de nøje udvalgte billeder, der sidenhen har dannet grundlaget for brandets DNA, som i bund og grund bestod af vintage sportstøj kombineret med luksus i form af fx gamle bil-kampagner og 70’er huse.

Den æstetik udviklede sig et år senere til det første magasin med titlen Sporty & Rich, der sidenhen udviklede sig til en kollektion af heftigt prissat joggingtøj og andre former for streetwear. Spoler vi tiden frem til i dag, er joggingtøjet stadig en del af brandets sortiment, som dog har fået en større tilføjelse i form af mere tidløse klassikere, som cashmerestriktøjer, smykker og det helt rigtige par jeans.

– Jeg betragter Sporty & Rich som

Læs hele indholdet...

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop