Skip to main content
  • Butikker | Generation Z | Trend

Forfatter: Katrine Memborg
Dato: 29/10/2024

Miniso: Kinesisk fast retail erobrer hele verden

Fast retail, value shopping, variety shopping – alle trends, der har redefineret detailhandlen verden over. Én af de store aktører, der rider på bølgen, er kinesiske Miniso, der har erobret det meste af verden med sin kombination af sjove, prisvenlige produkter og hurtigt skiftende kollektioner. Men hvad er det, kinesiske virksomheder som Miniso gør så godt, og hvad kan den danske detailbranche lære af dem?

Da Miniso blev grundlagt af Ye Guofu i Guangzhou, Kina, var ambitionen at skabe en kæde, der kunne tilbyde en oplevelse og produktdesign inspireret af japansk minimalisme og kvalitet, men med produktion i Kina. Ifølge Ye var strategien fra begyndelsen at skabe et brand, der, som han kalder det,

Læs hele indholdet...

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop